Amazon, nu i Sverige

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
mango
Inlägg: 377
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av mango »

Hade visst redan ett gammalt konto där visade det sig, så det blev några böcker som inte fanns hos någon känd leverantör i Svedala. Kändes sådär, men jag ville verkligen ha de böckerna.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av bastard »

saaaatans vad svårt att hitta saker då sökorden är fucked upp i översättningarna, det kan heta vad fan som helst, tänkte jag skulle köpa några saker jag ändå ska ha och letar lite smått med
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Ursus

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av Ursus »

Hmm.

Fick igår kväll ett mail från Amazon att mina prylar minsann redan finns på utlämningsstället. Uppvisa leg och halleluja, du har dina prylar.

Mycket märkligt tyckte jag, eftersom tidigare utlovat datum var den 3e, och jag hade inte fått sms från postombudet.

Men, vem vet, kanske att de redan hade kommit, tänkte jag, och gick i morse till utlämningsstället och frågade efter paketet.

Svaret var nix. När de spårade försändelsen är den inte ens i Sverige ännu... What the fuck, Amazon?

Den 3e börjar kännas lite väl optimistisk...
Beå
Inlägg: 35
Blev medlem: 10 aug 2020 12:14

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av Beå »

Maskinöversättningen kan vara den bästa marknadsföringsgrejen på länge, all uppmärksamhet är som bekant bra uppmärksamhet.

Min inställning till Amazon är att jag är villig att köpa därifrån vad jag inte kan hitta hos andra handlare.
One is none, two is one, a bunch is a few.
Ursus

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av Ursus »

Paketet dök faktiskt upp idag, på utsatt datum :) Trots de små missödena med för tidigt utskickade mail etc., trodde faktiskt inte att detta skulle sluta lyckligt.

Ändå ganska nöjd, en vecka är inte en dum leveranstid på globala varor. Då är det bara att pröjsa fakturan och börja kika på fler grejer... Frakt 29:- till postens utlämningsställe är bra kurs.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av bastard »

fick samma mail om att varorna finns på mitt utlämningsställe, men sökning på postmord visar att den inte är i sverige än..
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Ursus

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av Ursus »

bastard skrev: 06 nov 2020 19:47 fick samma mail om att varorna finns på mitt utlämningsställe, men sökning på postmord visar att den inte är i sverige än..
Mystiskt! Känns som en rejäl bugg som måste åtgärdas...
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av bastard »

om jag bara gissar så skickar amasion ut klartecken när posten skickar sitt brev om avisering, vilket inte är ok

amasion har tydligen snabba leveranser som en av försäljnings argumenten och här samarbetar dom med dom blå mördarsniglarna portmord :notme:

kan vara så att postmord ger amasion fel ok datum för att få sin statestik bättre....
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Olyckskorpen
Inlägg: 235
Blev medlem: 27 maj 2019 15:26

Re: Amazon, nu i Sverige

Inlägg av Olyckskorpen »

Ursus skrev: 28 okt 2020 20:31
bastard skrev: 28 okt 2020 20:26 är verkligen virrigt

ogillar att det inte går att söka på rimligt sätt
Håller med till fullo.

Kollade in tältavdelningen. 400 sidor tält att gå igenom. 400 sidor. Inga underkategorier.
Sökte på kompasser. Åtskilliga sidor varav hälften inte ens är kompasser. Sökte på minikompasser. Åtskilliga sidor varav hälften inte ens är minikompasser. Sökte på knappkompasser. Åtskilliga sidor varav hälften inte ens är knappkompasser. Etc etc etc.

Man måste vara ganska specifik för att hitta vad man söker, bevisligen...
Det här är ju en väldigt medveten strategi från deras sida. Ju längre man är inne och scrollar, desto fler prylar köper man. Det är samma med större fysiska butiker, de ändrar medvetet om ordningen i affären med jämna mellanrum för att man ska bli tvungen att gå runt och leta och på så vis exponeras för nya varor.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"