Samlarsjukan...

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Samlarsjukan...

Inlägg av Marie »

lupl skrev: 31 mar 2021 16:55
Marie skrev: 28 mar 2021 16:00 Det bästa är ju när man tänker.......... Jag ställer den "här", så vet jag vart den är sedan.............. 4månader senare när man ska ha den så letar man ihjäl sig för att man vet att man ställde den på ett bra ställe... men vart fan var det braiga stället. :roll: :lol:
Hahahaha! Ja... är man ute på sjön och tappar något i vattnet kan man ju alltid göra ett kryss i båtkanten så man vet var man tappade saken.... :hm: :lol:

:lol: hahaha.. den var bra :mrgreen: ... Varför inte göra ett kryss på vattnet om det är algblomning :hm:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Samlarsjukan...

Inlägg av xsive »

Charlie** skrev: 28 mar 2021 18:37 Får man ångest, av att göra sig av med saker man inte har behov av, så har man problem men om man kan göra sig av med saker, utifrån ett rationellt resonemang om behovet av prylarna, så är man "frisk"
Tror jag vågar friskförklara mig från något som jag inte anser mig varit drabbad av. 8-)
Har den senaste tiden sålt av ett antal prylar och olika "projektdelar" och fortsätter med det. Sorterar flitigt i behåll/sälj
Sånt jag köpt billigt för något år sen till något som jag såg behov av till ett projekt "lite längre fram" som sen aldrig blev av. :oops:
Varit allt för många hyllvärmare och behöver platsen till andra saker som jag kanske hittar billigt till nya projekt "lite längre fram" :)
Även något fritidsfordon skall säljas under våren. Måste bara värka lite till över det först.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Samlarsjukan...

Inlägg av maskros »

Asså, det är ju svårt att slänga grejer. Så att sortera i kategorierna "slänga" och "spara" funkar inte så bra för mig, det blir väldigt lite i "slänga". Mitt sätt att lura mig själv, som kanske kan vara användbart för nån mer som gärna köper två gamla hästplogar - för man vet ju aldrig, är att sortera i TRE högar: "slänga", "spara" och "kanske slänga / kanske spara". Gör jag så får jag en hög med saker som SKA sparas, en hög som jag kan slänga utan problem och en hög till som kan delas upp på samma sätt en gång till samtidigt som man tar sig själv i örat lite. "kanske"-högen lägger man sen åt sidan ett år eller två, har man inte rört den då så åker den.

Funkar ganska ok. Ingen har anmält mig till något TV-program om folk med samlarmani än i alla fall.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Samlarsjukan...

Inlägg av xsive »

xsive skrev: 12 apr 2021 15:58 Tror jag vågar friskförklara mig från något som jag inte anser mig varit drabbad av. 8-)
Har den senaste tiden sålt av ett antal prylar och olika "projektdelar" och fortsätter med det. Sorterar flitigt i behåll/sälj
Sånt jag köpt billigt för något år sen till något som jag såg behov av till ett projekt "lite längre fram" som sen aldrig blev av. :oops:
Varit allt för många hyllvärmare och behöver platsen till andra saker som jag kanske hittar billigt till nya projekt "lite längre fram" :)
Även något fritidsfordon skall säljas under våren. Måste bara värka lite till över det först.
Det känns bra att sälja prylar juh :) :D :) Ytterligare ca 10kkr till prepperkassan från sålda prylar den senaste veckan.
Nu får man bara inte bli för ivrig och sälja något som verkligen är möjligt "good to have"
Men bra att komma till insikt att det finns en gräns för vad som möjligen kan komma till användning.
Kan inte påstå jag hade behov av pengarna men bättre lägga i krigskassan eller använda till något annat än att prylarna bara
ligger och dammar och tar plats nästa decennium framåt.
Har alltid gillat att leta bra deals på blocket, marketplace, tradera och diverse andra auktionssiter men sälja har det varit dåligt med.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Samlarsjukan...

Inlägg av xsive »

xsive skrev: 12 apr 2021 15:58 Även något fritidsfordon skall säljas under våren. Måste bara värka lite till över det först.
Fritidsfordonet nu också sålt efter varit i min ägo lääänge. Dåligt nyttjad senaste åren så känns helt ok.
Kan det nu vara som med ätstörningar att man riskerar slå över åt andra hållet? En anti-samlar ketchupeffekt :shock:
Redan funderingar i bakhuvudet på att eventuellt sälja ytterligare en del i vagnparken. :?
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Samlarsjukan...

Inlägg av maskros »

Du får väl köpa något annat kul istället! Funderar själv på att göra mig av med en sommarbil som inte är till någon nytta någonsin, men kul att köra.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"