moderna prylar

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: moderna prylar

Inlägg av Protect »

rödluvan skrev: 03 apr 2021 11:29 Det enda som skulle fungera är decentraliserade, direktkommunicerande nätverk (Det krävs ingen avancerad utrustning för detta och allt finns ju redan körklart), men då skulle ju inte makthavarna kunna kartlägga oss lika enkelt...
Frågan är bara vilka makthavare som sitter i knät på vilka, för någons agenda är det iallafall att kunna kartlägga.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2814
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: moderna prylar

Inlägg av Marie »

Protect skrev: 03 apr 2021 16:54
Marie skrev: 03 apr 2021 02:29
Jag hoppas att ingen Prepper här inne är så illa ute att de är beroende av sådant. :oops:


Datorer och hemmet ska fungera i en offline miljö, punkt slut.....
Det har jag försökt få folk i min närhet att fatta men, nejdå, det är ju såååå ballt att kunna sitta på andra sidan klotet och kunna öppna dörren för rörmokaren eller tända och släcka lyset på distans. :smack:

En annan sak jag är helt oförstående till, varför i hela friden ska datorer kopplas upp till "molnet" för att det ska gå att köra div. program? Går det inte att köra dom offline har dom inget här att göra iallafall och med trenden att alla ska ha en 3D-skrivare och köra Fusion 365 som har en gratisversion MEN då måste vara uppkopplade så säger jag bara, "men hallå, vad är syftet?" :hm:
Det är ju en sak att ha funktionen för att det är fränt, kul, lathet eller bara för att.... Men det är en annan sak om man är beroende av det, så att exempelvis prylarna slutar att fungera när nätet försvinner... exempelvis win10 onlinekonto, där datorn knappt går att komma in i bara för att de inte skapat ett lokalt konto... osv osv.
Själv kan jag vara helt offline o knappt märka av att jag är offline.... MEN det kräver TB med nedladdad data. :notme:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1071
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: moderna prylar

Inlägg av rödluvan »

Protect skrev: 03 apr 2021 16:57
rödluvan skrev: 03 apr 2021 11:29 Det enda som skulle fungera är decentraliserade, direktkommunicerande nätverk (Det krävs ingen avancerad utrustning för detta och allt finns ju redan körklart), men då skulle ju inte makthavarna kunna kartlägga oss lika enkelt...
Frågan är bara vilka makthavare som sitter i knät på vilka, för någons agenda är det iallafall att kunna kartlägga.
Gissningsvis sitter de alla i knäet på öborna...
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"