kina dieselbrännare ?

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av bastard »

det är det som är funderingen, kommer dom funka bra, eller behövs det massa reservdelar som inte går att få tag på

men funkar dom en vinter så vore det värt att ha för diverse ändamål
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av bastard »

någon som provat kinavarianterna?
är sugen på en standalone enhet som kan användas i bilen med
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av bastard »

https://elektronikforumet.com/forum/vie ... 3&t=101765

där finns det en som använt det för uppvärmning under en vinter
ett dålig exemplar och ett bra
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Fotogenmannen
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 maj 2019 18:39

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av Fotogenmannen »

Jag har precis packat upp en som jag beställt från säljaren som länkades på Elektronikforumet. Skickades från tyskland, och mycket riktigt framme på en vecka, och några tior över tusenlappen fraktat och klart. Nu är bara frågan när man får tid att leka med den.

Känns riktigt rejäl för de pengarna! Det var med den kontrollpanelen som brukar kallas för LCD-panelen, och även nån liten fjärrkontroll med av/på/upp/ner-knappar. Det enda man eventuellt skulle kunna sakna var en ljuddämpare till luftintaget (som tydligen ska göra en hel del skillnad för ljudnivån), och om man tänker installera den i ett fordon som rullar så vill man nog ha ett mer finmaskigt luftfilter. Men massor med prylar fick man för den tusenlappen!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av bastard »

ett utlåtande vore trevligt, funderar på en

kanske en kompis skulle behöva ha en till garaget med, han har inte effekt nog att värma med el när det är kallt, och den här vore antagligen funkis, lätt att leda ut avgaserna, tror jag i varjefall då in och ut till förbränning verkar vara undertill?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Fotogenmannen
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 maj 2019 18:39

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av Fotogenmannen »

Ja, normalinstallationen är med förbränningsluft och avgaser ut nedåt, men den går enligt uppgift att vända åt sidan också, om man vänder den åt rätt håll (med glödstiftet uppåt). Tyvärr så går bränsleröret också ut genom samma plåt som avgaserna och tilluften, vilket inte är helt optimalt om man ska ha den i typ ett garage och inte vill ha dieseltanken utanför.

Vill man lära sig det mesta och lite till om dessa brännare så rekommenderar jag John McK 47 på YouTube, och denna playlist:

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... t6H1ZFSFks
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av bastard »

är avgasröret ungefär 2cm i diameter?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Fotogenmannen
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 maj 2019 18:39

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av Fotogenmannen »

Ungefär, ja.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: kina dieselbrännare ?

Inlägg av xsive »

Fotogenmannen skrev: 23 feb 2021 21:46 Jag har precis packat upp en som jag beställt från säljaren som länkades på Elektronikforumet. Skickades från tyskland, och mycket riktigt framme på en vecka, och några tior över tusenlappen fraktat och klart. Nu är bara frågan när man får tid att leka med den.

Känns riktigt rejäl för de pengarna! Det var med den kontrollpanelen som brukar kallas för LCD-panelen, och även nån liten fjärrkontroll med av/på/upp/ner-knappar. Det enda man eventuellt skulle kunna sakna var en ljuddämpare till luftintaget (som tydligen ska göra en hel del skillnad för ljudnivån), och om man tänker installera den i ett fordon som rullar så vill man nog ha ett mer finmaskigt luftfilter. Men massor med prylar fick man för den tusenlappen!
Kan du bifoga länk till säljaren så icke-medlemmar på Elektronikforumet kan få ett hum?
I started out with nothing, and still have most of it left
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"