foppatofflor

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

foppatofflor

Inlägg av bastard »

inget jag tänkte på när jag skaffade ett par

men jag har annvänt dom mycket hemma under många år nu
har dom som innetofflor, annvänder sällan sockar hemma, men tofflorna är varmare och smidiga
har dom som skor ute sommartid, för kortare sträckor
har dom som badskor, även när man duschar
när jag smörjer in fötterna som brukar få torrsprickor tar jag det äldsta paret som jag även annvänder som duschtofflor
då får man in all smörja i huden utan bekymmer

funkar bra som pissetofflor i vakkojja och tält

och det äldsta paret är minst 5 år gamla, men funkar fortfarande, men det känns att dom är slita, sulan är betydligt mer ned trampad

dom kostar inte mycket om man köper dom när butikerna sänker priserna då och då, 30kr är det jag brukar köpa dom för
håller längre än strumpr, är varma, lätta så man kan ha ett par med sig
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Tidsspann
Inlägg: 77
Blev medlem: 30 apr 2019 23:38

Re: foppatofflor

Inlägg av Tidsspann »

Jag har två par och dom är skit bra. Utom att köra bil, springa, dejta tjejer och gå på stan. :lol:
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: foppatofflor

Inlägg av Daltorpet »

Jag trodde aldrig att jag skulle äga några sådana. Jag har totalvägrat gummiträskorna och pikat frugan för sina. En dag så hade hon köpt ett par till mig och jag var nära på att lämna tillbaka, men så skaffade vi valp.. :roll: De är ju vrålbra och riktigt sköna! Jag har de i princip jämt när jag är hemma om inte det jag gör kräver rejält skydd. Så behändiga och smidiga att hoppa i.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: foppatofflor

Inlägg av xsive »

Daltorpet skrev: 06 maj 2019 21:44 Jag trodde aldrig att jag skulle äga några sådana. Jag har totalvägrat gummiträskorna och pikat frugan för sina.
Haha jag är i precis samma stadium. Osäkert om jag kan komma förbi det. Aldrig ens placerat fötterna i några.
Hitils använder jag bara ett par Teva sandaler om jag skall ut på trappen eller liknande.
Kanske... kommer jag prova ett par.. någongång. Enda som behövs kanske för att bli troende

Foppatofflor är dåliga för din hälsa – enligt experter:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m6 ... t-experter
I started out with nothing, and still have most of it left
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"