Kamouflage

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10339
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Kamouflage

Inlägg av bastard »

försökte, men, jag hittar inget på bilderna :twisted:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Ursus

Re: Kamouflage

Inlägg av Ursus »

Uppdatering,

Hobbyfilmare som jag är har jag börjat spela in lite klipp där jag testar olika camovarianter i norrbottensterräng. Så här långt har jag filmat lite M59/solid grön, Alpenflage, samt urtvättad Flecktarn. Om allt går väl kommer jag att göra några filmer om detta över barmarkssäsongen och se hur de står sig i skiftande miljö. Ska försöka klämma in strichtarn/östtysk regncamo också.

Återkommer till hösten om detta, och lägger då ev. upp på Vimeo.

En hint: Urtvättad Flecktarn är riktigt, riktigt bra!
bastard skrev: 29 mar 2020 21:48 försökte, men, jag hittar inget på bilderna :twisted:
Good one! :lol:
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Kamouflage

Inlägg av maskros »

Du har inte en ghillie liggande nånstans som du kan testa för att jämföra med övriga?
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ursus

Re: Kamouflage

Inlägg av Ursus »

maskros skrev: 01 maj 2020 13:14 Du har inte en ghillie liggande nånstans som du kan testa för att jämföra med övriga?
Har en lövdräkt nånstans, men gillar inte konceptet. Ytterligare en sak att bära med sig.
Ursus

Re: Kamouflage

Inlägg av Ursus »

Tänkte på en sak, när man funderar på detta med grey man-konceptet.

Det vore kanske inte en helt tokig idé att ha en uppsättning med fejk-glasögon med rejäla bågar, hårkräm/pomada, en billig hårtrimmer, samt ett par uppsättningar av radikalt annorlunda kläder (och annorlunda smink, om man är kvinna) än vad man annars bär.

Att kunna byta stil helt och hållet i en handvändning för att undvika igenkänning skulle kunna vara en bra grej i dessa allt osäkrare tider. Ponera att du upptäcker att någon "håller koll" på dig, eller att du blir ansatt av någon brottsling på stan eller i ett kvarter, och du vill undvika dessas blick i framtiden? Då skulle man enkelt kunna bli en helt annan person med några enkla handgrepp.

Givetvis förutsätter det att man också anpassar gångstil, sätt, röstläge och annat.
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Kamouflage

Inlägg av deadrabbit »

Det där är smart. Ett par olika kombinationer hemma kan vara bra. ^^ En nackdel jag kan komma på med keps är om man tittar runt mycket. För att man är observant på sin omgivning och en keps visar tydligt åt vilket håll du vrider huvudet.
Men universal klädsel just nu på stan är väl ganska varierat som grått. hoodie ansiktsmask och handskar ganska svårt att se vem som är vem om det inte sticker upp Gucci bälte och slingade man bags i supreme o yeezes skor.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Kamouflage

Inlägg av Charlie** »

I en dagsrygga finns det oftast lite extraplats för en mindre sportbag med axelrem, keps och en tunn vindtygsjacka. Sätt på dig kepsen och vintygsjackan och stoppa ryggan i sportbagen. Gör du denna manöver på kort tid i ett dolt läge, är nu en helt annan person i mängden.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"