smartstore låddorna

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10586
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

smartstore låddorna

Inlägg av bastard »

https://www.rusta.com/se/forvaringslada ... 01301.aspx
dom har jag annvänt under något år
funkar mycket b ättre än plastlåddorna från ex biltema eller ika
dels håller dom bättre
del så sitter locket på plats när man hanterar låddorna
på dom andra sitter det löst och är mer ett sätt att kunna stapla låddor och ha dom lite dammskyddade

ska man ha dom riktigt täta får man tejpa igen dom, vilket är lite pilligt, men det går
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: smartstore låddorna

Inlägg av maskros »

Jag slår gärna ett slag för de sköljtäta smartstorelådorna https://www.orthexgroup.se/produkter/fo ... -forvaring dyrare men också bättre. Kryp kommer inte in och knäckebrödet håller sig knaprigt.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10586
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: smartstore låddorna

Inlägg av bastard »

dom har jag inte provat, måste kolla vilka som har dom i butik

tänkte säga att citygross här hadde kampanj på låddorna, behöver 5 nya och nu hadde dom det i veckans blad, i och för sig brukar dom ha det ett antal gånger per år, men bra tiamat för mig i varjefall
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: smartstore låddorna

Inlägg av Charlie** »

Smartstore lådorna använder jag mycket och man får lätt ett välorganiserat förvaringssystem. För att få ut det mesta av dessa lådor, så är det som med allt annat annat. Man måste ha en plan, en förvaringsplan. Förvaringsutrymmet och lådorna bör anpassas till varandra, annars blir det som i vilket källarförråd som helst, rörigt och kaos. Enda skillnaden är att det är plastlådor och inte pappkartonger som ligger huller om buller. När man organiserar förvaringen med förvaringshyllor, extra hyllplan monterade väggarna osv, bör man tänka på lådornas storlekar och vad som skall förvaras i dom. Ska de stå på golvet kan de vara större och tyngre. Ska de upp på hyllorna bör de vara lite mindre och inte för unga osv osv. Mät hyllorna räkna, ut hur många lådor av en viss storlek som passar osv. Risken blir annars att man förköper sig på fel lådor och alla staplas på hög, mot en vägg ...och självklart är det den lådan som är mitt i smeten man måste leta fram och öppna.

...att jag tidigare inte känt till de där sköljtäta lådorna :wall:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10586
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: smartstore låddorna

Inlägg av bastard »

tar nog tillbaka lite av vad jag tycker om standardlådorna, haft sönder några när jag tappat dom en meter i betonggolv, med lätt last, så dom får bli sorteringslådor, men kommer inte tåla fältmässigt bruk..

https://www.orthexgroup.se/produkter/fo ... -forvaring
får prova dom som ska vara mera slagtåliga

eller gå över till prepper tupperware, ammocans, till allt..
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 975
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: smartstore låddorna

Inlägg av EN brun böna »

maskros skrev: 05 maj 2019 20:25 Jag slår gärna ett slag för de sköljtäta smartstorelådorna https://www.orthexgroup.se/produkter/fo ... -forvaring dyrare men också bättre. Kryp kommer inte in och knäckebrödet håller sig knaprigt.
Jag köpte såna för nåt år sedan och locken håller inte. De har spruckit runt "ramkanten" som håller locket mot lådan. Dyrt för nåt som inte tål hantering.
Tank
Inlägg: 1698
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: smartstore låddorna

Inlägg av Tank »

EN brun böna skrev: 08 jul 2019 08:24
maskros skrev: 05 maj 2019 20:25 Jag slår gärna ett slag för de sköljtäta smartstorelådorna https://www.orthexgroup.se/produkter/fo ... -forvaring dyrare men också bättre. Kryp kommer inte in och knäckebrödet håller sig knaprigt.
Jag köpte såna för nåt år sedan och locken håller inte. De har spruckit runt "ramkanten" som håller locket mot lådan. Dyrt för nåt som inte tål hantering.
Intressant, jag har sådana och inte haft några problem så här långt. Gillar att locken är lite mjukare och ger efter så att de inte spricker så lätt.
Å andra sidan har jag inte kastat omkring dom så mycket och de står mörkt och i relativt jämn temperatur.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10586
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: smartstore låddorna

Inlägg av bastard »

ska prova några av dom svarta som ska vara slagtåliga

annars, vad ska man kolla på?

ammocans är ok men tungt
pelicancase är dyrt och ganska bulkiga
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2519
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: smartstore låddorna

Inlägg av xsive »

Classe har vettigt pris på Smartstore Classic nu. Sista dagen.
Dels ca 20% om man köper parvis
Sen sista dagen med ytterligare 20% som dom har på allt Smartstore
79,60 för Smartstore 31 om man köper 2st. Ord pris styckvis 129,90
47,60 för Smartstore 15 om man köper 2st. Ord pris styckvis 79,90
Kolonialvaror och annat i dom större och mediciner och sjukvård, el och allmänt prylar i dom mindre. Hatar oreda.... :down:
Handlade 6st Smartstore 31 och 8st Smartstore 15
Inte den sköljtäta varianten men funkar bra för förvaring inne hemma
https://www.clasohlson.com/se/Hem/Förva ... dor/c/2133
I started out with nothing, and still have most of it left
mopar340
Inlägg: 427
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: smartstore låddorna

Inlägg av mopar340 »

har börjat få ett visst bortfall bland mina smart-store, de går helt enkelt sönder av yttre påverkan, speciellt vid kallare väderlek.
Har en svart smartstore pro i billen, den lever trots några år i "skuffen".

Skulle vilja ha en genomskinlig förvaringslåda som håller, finns det eller är det de svarta som gäller?
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"