Skyddsväst till hund +vargstål

Allt från träning till sjukvård.
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Skyddsväst till hund +vargstål

Inlägg av Daltorpet »

Någon som testat skyddsvästar och vargstål till hunden? Hur effektivt är det egentligen? Jag var lite sugen på den här kampanjen:

https://www.widforss.se/dogtech-pro-pak ... _dEALw_wcB

Det jag funderar över är om det faktiskt skyddar mot varg eller om det är strunt samma om vargen vill ta hunden. Det kanske rentav stjälper hundens smidighet och snabbhet? Jag undviker att jaga på vargrevir men då och då passerar det ju varg på markerna.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Skyddsväst till hund +vargstål

Inlägg av EN brun böna »

Det skyddar hundens vitala delar men hunden kan ändå skadas svårt om vargen går över till att bita i ben/ljumskar/huvud
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Skyddsväst till hund +vargstål

Inlägg av Daltorpet »

EN brun böna skrev: 23 aug 2020 11:22 Det skyddar hundens vitala delar men hunden kan ändå skadas svårt om vargen går över till att bita i ben/ljumskar/huvud
Jo det är lite så jag tänker med då det är en liten hund lär det ju kunna bli krosskador också. Verkar efter jag lyssnat runt lite vara två läger, de som gillar västen och de som tycker att den är ivägen för hunden när den ska kasta sig bort exempelvis. På västen jag kikar på ska det finnas vargstål som är som piggar på ryggraden och runt halsen för att hindra att den biter runt. Men det som du säger hjälps ju inte om den biter i ljumsken eller får runt hunden på rygg.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Skriv svar

Återgå till "Hunden"