22lr rea på jaktia.

Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Daltorpet »

bastard skrev: 19 nov 2019 16:45 normalpris, kolla ex torsbo eller någon annan som säljer i volym
Tackar, du har helt rätt Torsbo kör dem för 2950 :)
Tyvärr ligger det lite långt bort och de säljer bara från butik. Ska kolla om hittar närmare.
mopar340 skrev: 19 nov 2019 21:00 Har inte provar de där, borde funka men känns inte som ett super klipp borde gå att få bättre billigare...

Brukar mest köpa CCI standard, inte ett klick på över10000 skott.
Bästa var när jag skulle köpa en 5000 låda och den sura tanten i kassan på den stora sportutiken räknade fel på klubbrabatten, 3250 per 5000 st vart 1625kr... blev 32 öre skottet... :D

bara för att bunkra lite mer skott så så köpte jag en halv låda Norma Tac-22 har inte testat ännu men kompisen som tog den andra halva är rätt nöjd.
vi gav 2750kr för 5000 plugg via någon skum rabatt från en skytteklubb, blir 55 öre skottet.
Jäklar det är bra pris! :D Lite varmare känsla att det vara sura tanten som gjorde fel också :lol:
Jag köpte 500 pack CCI standard från interjakt för 450 och det tyckte jag var lite dyrt. De verkar inte sälja större pack heller tyvärr.

Jag kan få tag i billigare via en vän men då blir det med lite varierande märken och tillgång så det känns mer som en "jippie nu blev det en billigare månad! :D" grej. Skulle vara riktigt trevligt om man kunde köpa nåt 5000pack för 0,60 när som helst.

Men då ska jag kolla runt i lite mindre butiker och handlare i närområdet och se om jag kan få ner priset. Jag blev för några månader medlem själv i en liten skytteförening och där säljer de CCI standard för 1kr styck (De säljer bara 50pack) Jag är förvisso också med i några jaktskyttebanor men där säljs det ingen ammo bortsett lite skeet då och då.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Beowulf
Inlägg: 52
Blev medlem: 25 nov 2019 10:23
Ort: Göteborg

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Beowulf »

Jag har inte haft så bra erfarenheter av Federals bulkskott, däremot CCI standard på XXL har funkat väldigt bra trots det låga priset.
-"By failing to prepare, you are preparing to fail"
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Daltorpet »

Beowulf skrev: 25 nov 2019 18:03 Jag har inte haft så bra erfarenheter av Federals bulkskott, däremot CCI standard på XXL har funkat väldigt bra trots det låga priset.
Aha var det länge sedan du hittade CCI standard på XXL? Jag kikar på deras sida och hittar bara Top shot i deras sortiment? De går på 0,80kr. Tänkte om det var så att olika XXL butiker hade olika sortiment väl i fysisk butik.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Charlie** »

Daltorpet skrev: 25 nov 2019 19:47Aha var det länge sedan du hittade CCI standard på XXL? Jag kikar på deras sida och hittar bara Top shot i deras sortiment? De går på 0,80kr. Tänkte om det var så att olika XXL butiker hade olika sortiment väl i fysisk butik.
Det måste nog varit ett tag sedan. CCI standard och Top shot är samma sak. Top shot är XXLs eget märke men det är CCI som till verkar Top shot åt XXL!
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Beowulf
Inlägg: 52
Blev medlem: 25 nov 2019 10:23
Ort: Göteborg

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Beowulf »

Daltorpet skrev: 25 nov 2019 19:47
Beowulf skrev: 25 nov 2019 18:03 Jag har inte haft så bra erfarenheter av Federals bulkskott, däremot CCI standard på XXL har funkat väldigt bra trots det låga priset.
Aha var det länge sedan du hittade CCI standard på XXL? Jag kikar på deras sida och hittar bara Top shot i deras sortiment? De går på 0,80kr. Tänkte om det var så att olika XXL butiker hade olika sortiment väl i fysisk butik.
Förlåt, jag blandade ihop CCI Och Topshot, precis som Charlie skrev är det samma ammunition med olika märke på. Det var Topshot jag menade.
-"By failing to prepare, you are preparing to fail"
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av bastard »

topshot kan vara olika, det är oftast partier utanför spec som packas om till topshot, så exakt vad det är kan man inte veta, finns bra och dåliga partier
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Parabellum »

Topshot är betydligt oljigare och något längre än CCI.
I min pistol's magasin går topshot precis ner, på det berömda håret så att säga. Och då detta ofta leder till eldavbrott så faller dessa bort till den.
Med CCI händer det däremot extremt sällan.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av bastard »

som sagts, kan vara utanför spec och av olika tillverkare, så olika batcher kan ha olika egenskaper
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Beowulf
Inlägg: 52
Blev medlem: 25 nov 2019 10:23
Ort: Göteborg

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Beowulf »

Ska man göra ett större inköp är det bra om man kan prova med några askar först, 22:or kan vara lite tjuriga med ammunitionssorten ibland. SK är jag väldigt nöjd med annars, verkar funka bra i det mesta och priset är inte så mycket mer än CCI för deras Standard version.
-"By failing to prepare, you are preparing to fail"
Användarens profilbild
Prepsson
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 feb 2022 21:27
Kontakt:

Re: 22lr rea på jaktia.

Inlägg av Prepsson »

XXL har ett paket @ 50 för 39kr. Vet inte hur länge erbjudandet gäller
Skriv svar

Återgå till "Tips på olika kampanjer, reor, utförsäljningar"