Vad har du provsmakat denna vecka?

Hur man lagrar föda
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Dancecommander »

24 hourmeals. Helt klart den godaste maten i påse hittills, och då åt jag dem kalla. Köpte för 50kr på Widfors. Testade Mexican tuna och chicken komak (motsv). Kanongott, så jag kommer helt klart att köpa fler.
Jag har några få i huset, men majoriteten av inköpet hamnade i min GHB så att jag snabbt kan käka utan att behöva koka vatten för mina frystorkade rätter.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
svart framtid
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 jan 2021 17:12

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av svart framtid »

Provade en påse frystorkat från "Fuel Your Preparation" för att se om det var något att ha inför större inköp. Det var helt okej, blev en mysig långlunch med gasolköket ute i skogen :D
Ursus

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Ursus »

Insåg häromdagen att jag ovetandes ätit ur en öppnad burk med jordnötssmör, utgången i mitten av mars. Exakt när den öppnades är lite grumligt, men var nog kring BF-datum.

Har stått i kylskåp efter öppning och förvisso tillagats medelst kokning i gröt vid varje tillfälle, men ändå. Inga smakdifferenser eller andra problem.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1479
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av entropi »

Tonfisk i olja, BF 2016. Inga problem.
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

Micropopcorn som gick ut 2017. Äcklig doft av härsket spred sig i köket när poppningen började bli klar. När jag öppnade påsen förvandlades doften till stank och jag klarade inte att äta popcornen. Hällde ut dem på matstenen där fåglarna brukar plocka upp mina köksrester, de ligger fortfarande kvar efter ett dygn. Jag tror man ska ha kornen för sig och oljan för sig och poppa utan micro.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av FCR2 »

Jensens Bamse korv, stor glasburk på 1400g. Bf 2019. Bästa konservkorven jag någonsin smakat. Minns dock inte var den är köpt, Lidl? ÖoB?
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av bokmalen »

COOP/Xtra - Mjölkchoklad, Bäst före Februari 2021, så lite över ett år efter BF-datum.

Dessa kom fram vid genomgång/rotering, inga som helst problem med smak eller lukt, kan inte känna skillnad på en likadan köpt idag, med BF 2023. Så kommer att äta upp alla 10 under den närmaste framtiden, och nya likadana har stoppats in förrådet.
I intend to live forever, or die trying to
crusoe
Inlägg: 160
Blev medlem: 06 maj 2019 10:13

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av crusoe »

entropi skrev: 04 jun 2021 21:51 Tonfisk i olja, BF 2016. Inga problem.
Tunfisk i vann, BF 2014 her. Laget tunfisksalat med løk, mais og curry. Mums.
lupl

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av lupl »

Barillas spagetti utgångsdatum 2016.
Smakade utmärkt enl. andra…
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Parabellum »

Kungsörnens kladdkaks mix, BF 2020-11-27.
Smakade utmärkt enligt mig, hustrun ville inte äta den. :lol:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Lagring"