saftmaja

Matlagning i praktiken
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

saftmaja

Inlägg av bastard »

den i aluminium jag har börjar se skabbig ut
funderar att byta den till en rostfri, någon som kollat efter sådanna och hittat något prisvärt?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: saftmaja

Inlägg av EN brun böna »

Svarade via pm pga opsäk
Jem&fix säljer ut sina nu för 299 kr. Det är samma modell som finns på granngården för 599kr
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: saftmaja

Inlägg av Scoo »

Ännu på 1990-talet tillverkade Hackman (finländsk kärltillverkare av diverse rostfria produkter såsom kastruller och bestick ,vet inte vad svensk motsvarighet skulle kunna vara) saftmajor i rostfritt stål med bra finish. Numera tycks motsvarande modell finnas för omkring 1000 SEK.

Har själv en förmånligare modell i "kinastål", dvs rätt så tunt rostfritt gods (likt flera av Ikeas köksprodukter såsom mätkannor etc) som jag tror gick för motsv. ~300-400 SEK, den har fungerat bra. Skulle undvika modeller som har glaslock överst för hållbarhet om man nu en gång skaffar en rostfri modell.
För mina barns skull
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 622
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: saftmaja

Inlägg av Jakob »

Beror väl mest på hur du tänkt värma den. Direkt-el, induktionshäll, sprittkök, vedspis..
Ska den användas till nåt annat, som tex. inkokning av konserver? Storkok?
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: saftmaja

Inlägg av bastard »

glasklock är negativt, men för min del är det ok, man kan göra ett nytt i rostfritt ändå

för min del så är det inte riktigt hardcore, utan mer som lite gott att ha, behåller den stora i aluminium om det behövs
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Matlagning"