forumet 1 år 1 maj

Anslag från Admin och Mod som regler och påbud. Läs här innan du registrerar konto. Läs allt nytt här.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10341
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

forumet 1 år 1 maj

Inlägg av bastard »

vi har överlevt ett år till, och första året med forumet
coronan kom och gjorde verkligheten påmind om att allt inget bara går utan grus i maskineriet

kollar vad ni forumister vill ha av forumet
som det är nu så betalar vi forumsdriften, , vilket inte är så mycket med dom relativt låga trafikmängder som går åt
men så småningom så får man ta en titt på hur man kan ordna lite mer kollektivt försörjning av forumets drift

skulle det finnas annat som vi vill ha?
vi har diskuterat hardcoretester, att prova några saker tills dom ryker sönder
ex, om 10 personer går ihop och vill att man provar en skottsäker väst, så skramlar man ihop till detta och en provar det ordentligt
finns olika saker som man vill prova ordentligt men det kan vara för dyrt att ta sönder något för en person, men om man delar det på 10 eller 20 så är det inte så blodigt

vi som roddar forumet tackar er forumister , utan er är ett forum bara en död klump ettor och nollor :lol:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 01 mar 2020 23:41

Re: forumet 1 år 1 maj

Inlägg av bunk »

grattis preppad.jpg
grattis preppad.jpg (62.62 KiB) Visad 3897 gånger
Har Dyslexi.
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1409
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: forumet 1 år 1 maj

Inlägg av jr_36 »

Yup, och är ett nöje att se diskussioner av alla slag :)
Vi har kryddat loggan lite, men om er webbläsare vill stanna kvar med den gamla så tryck CTRL+F5 så borde ni se en ändring :mrgreen:

Kör hårt alla så hoppas vi att vi är ute ur corona inom rimlig tid :-g
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 887
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: forumet 1 år 1 maj

Inlägg av Omnivore »

Delar en idé från ett gammalt amerikanskt spelforum som jag hänger kvar i av nostalgiska skäl. De lever på frivilliga donationer och den som donerat får en diskret markering contributor på sin avatar. De markerar också hur länge man varit medlem. Undertecknad är t.ex. markerad som Veteran XV eftersom jag varit medlem över 16 år. Det första året kallas man bara Member. Det kan ju vara överkurs men jag tycker att idén med frivilliga donationer är bra. Forumet heter Tribalwar.com om nu någon gammal uv har spelat Starsiege Tribes.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
bunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 01 mar 2020 23:41

Re: forumet 1 år 1 maj

Inlägg av bunk »

jr_36 skrev: 01 maj 2020 00:26 Yup, och är ett nöje att se diskussioner av alla slag :)
Vi har kryddat loggan lite, men om er webbläsare vill stanna kvar med den gamla så tryck CTRL+F5 så borde ni se en ändring :mrgreen:

Kör hårt alla så hoppas vi att vi är ute ur corona inom rimlig tid :-g
Lite trist att ni redan tagit bort balongerna och tårtorna i loggan.

Ni borde haft de hela maj ut.
Lite glädje i covid tider är aldrig fel väl ?

:)
Har Dyslexi.
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Användarens profilbild
Olyckskorpen
Inlägg: 235
Blev medlem: 27 maj 2019 15:26

Re: forumet 1 år 1 maj

Inlägg av Olyckskorpen »

Oh, missade ballongerna, där får man för att man inte håller sig uppdaterad :lol:

Gällande driften så låter det rimligt att ni efterfrågar lite stöd, jag tror de flesta skulle kunna tänka sig att bidra och går det att lösa på ett bra och anonymt sätt så är det bara att köra tycker jag.

Tack också till er moderatorer, tycker ni gör ett kanonbra jobb!
Skriv svar

Återgå till "Anslagstavlan"