Kommande uppdatering av forumets mjukvara (klart)

Anslag från Admin och Mod som regler och påbud. Läs här innan du registrerar konto. Läs allt nytt här.
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1436
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Kommande uppdatering av forumets mjukvara (klart)

Inlägg av jr_36 »

Vi kommer inom kort att installera mjukvaruuppdateringar av forumet. När detta görs kommer forumet vara stängt för alla besökare. Om ni besöker under denna tid så kommer ni mötas av en primitiv textrad som informerar om det pågående arbetet.

Planen just nu är att stänga forumet för denna uppdatering nu på lördag den 18:e mellan ungefär kl 0830-1000.

Om man börjar skriva en post, och försöker skicka in den under uppdateringen så kommer den att misslyckas. Använd då "back" knappen i din webbläsare för att spara er post tills det att forumet är online igen.

När detta är slutfört kommer denna tråd att uppdateras.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1436
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: Kommande uppdatering av forumets mjukvara (klart)

Inlägg av jr_36 »

Arbetet är nu klart. Om någon tycker något verkar knasigt så hör av er till närmsta admin :)

Uppdateringen var ganska liten med mindre säkerhetsuppdateringar och buggfixar.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1436
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: Kommande uppdatering av forumets mjukvara (klart) (med viss bugg)

Inlägg av jr_36 »

Det finns tydligen en liten bugg i den version vi uppdaterat till, man kan inte massradera PMs (markera flera samtidigt och radera).
Jag skulle både kunna rulla tillbaka till förra version, eller manuellt patcha lite filer, men då man fortfarande kan radera ett PM i taget (öppna PM:et, och tryck på krysset) så tänker jag mig att vi väntar tills en ny version kommer ut (troligen strax).
Om detta drar ut på tiden kommer jag manuellt att patcha buggen.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1436
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: Kommande uppdatering av forumets mjukvara (klart)

Inlägg av jr_36 »

Har inte sett så mycket aktivitet för den kommande uppdateringen som skulle fixa massradering av PM, så jag har manuellt patchat det. Det ska nu återigen gå att radera PMs både genom att markera flera och radera, eller genom att öppna ett PM och trycka på krysset.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2818
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Kommande uppdatering av forumets mjukvara (klart)

Inlägg av Marie »

jr_36 skrev: 26 jan 2020 19:04 Har inte sett så mycket aktivitet för den kommande uppdateringen som skulle fixa massradering av PM, så jag har manuellt patchat det. Det ska nu återigen gå att radera PMs både genom att markera flera och radera, eller genom att öppna ett PM och trycka på krysset.
Tackar :hug:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Anslagstavlan"