Fotogen/lysfotogen/lampolja

Vi har mer än bara mat på lager, vad, varför, hur mycket och hur länge håller sig prylarna?
Obstinat
Inlägg: 465
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Fotogen/lysfotogen/lampolja

Inlägg av Obstinat »

mopar340 skrev: 18 mar 2020 07:07 [quote=Strix post_id=11600 time=<a href="tel:1584474822">1584474822</a> user_id=92]HVO100
Har HVO lagerhållet hemma som reserv till bilen har dock inte gjort några experiment med andra tillämpningar ännu.

Någon som har testat i en fotogenkamin av "corona" typ?
[/quote]

Inte riktigt svar på din fråga. Men testade i fotogenlyktan inga problem. Bra låga en svag känning ifrån ”avgaserna”. Men brukar känna av det även från lampoljan.
Strix
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 maj 2019 07:39

Re: Fotogen/lysfotogen/lampolja

Inlägg av Strix »

Jag har kört i stallykta med gott resultat.
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Fotogen/lysfotogen/lampolja

Inlägg av mopar340 »

jag får helt enkelt testa och återkomma.
Har extra vekar om det mot förmodan gå åt pipan... :)
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Fotogen/lysfotogen/lampolja

Inlägg av Charlie** »

Tänkte starta en ny tråd men då mycket handlar om fotogen till kaminer och lampor i denna tråd, så spinner jag tråden vidare.
Jet -A1 eller "flygfotogen" har i stort sätt samma egenskaper som lysfotogen men är betydligt billigare. Flygfotogen funkar i trycksatta kök men inte i trycksatta lyktor då strumpan sotar igen. Flygfotogen går bra att använda i stallyktor med veke och till fotogenkaminer. Kan man köpa flygfotogen någonstans, eller måste man känna någon som flyger hkp, för att komma över någon dunk?
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Förrådsställd utrustning"