Kontantkort, ny, vilken?

Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Marie »

Vattendrag skrev: 07 mar 2021 01:56 Ligger en Ericsson R380 och en R320 i skrotlådan. Okänt om batterierna lever bara.
coolt.. 8-) jag har två trasiga R320s, men 6st batterier o ett gäng tillbehör.. Jag saknar den telefonen..
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av FCR2 »

Vattendrag skrev: 07 mar 2021 01:56 Ligger en Ericsson R380 och en R320 i skrotlådan. Okänt om batterierna lever bara.
Lite ot, har en Ericsson k750 liggade i GHB i bilen. Laddar den en gång per kvartal och batteriet har bara gått ner kanske 5% mellan laddtillfällena. Så förvånansvärt bra kvalitet på batteriet med tanke på åldern.
Slut ot

Kör telia kort, blev mer eller mindre tvungen att registrera det. Men försöker inte att vara speciellt hemlig, önskar bara en backup lur i bilen ifall ordinarie blir stulen, tappad motsv.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Vattendrag »

Fick inte liv i ericssonbatterierna, legat för länge antar jag. Så jag genade igenom NetOnNet och en Nokia 105 fastnade på fingrarna. Kontant betalning med solglasögonen på :bandit:
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Vattendrag »

... och nu fick min R320s för sig att börja ladda efter flera timmar. Får se om det funkar trots allt.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Marie »

De brukar vara seg i starten de där gamla när de är totalt urladdade.. Men det finns faktiskt nya batterier o får tag på till dessa gamla ericsson telefonerna. :mrgreen:
Nu minns jag inte på rak arm, men jag tror det var batterilagret som kan beställa hem dem på förfrågan... Men google kan säkert hitta fler handlare. ;)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Vattendrag »

Förmodligen är den nya Nokian billigare än ett batteri till Ericsson men jag har inte kollat än. När denna 320 laddat ska den testas på hållbarhet och laddaren sättas på 380 igen för att se om även den kan hoppa igång. Till 320 har jag bara ett batteri men 5 st till 380.

Dessutom ska jag rota lite i lådorna från tömningen av morsans rum på äldreboendet, hennes Nokia borde ligga där.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Marie »

ahaa... ja,då är ju 380in intressantare om du har 5batterier... om det finns livskraft kvar i dem vill säga.
Men det är ju kul med stenålderstelefoner. :mrgreen: Retro grej... och det är ganska skoj o se folks reaktioner när man lägger upp en gammal telefon på bordet när man är ute o fikar. :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag skulle sååååå vilja ha tag på en gammal fungerande microtac.... folks miner lixom. :o :shock: :lol: :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av xsive »

Blondie skrev: 08 mar 2021 17:33 ahaa... ja,då är ju 380in intressantare om du har 5batterier... om det finns livskraft kvar i dem vill säga.
Men det är ju kul med stenålderstelefoner. :mrgreen: Retro grej... och det är ganska skoj o se folks reaktioner när man lägger upp en gammal telefon på bordet när man är ute o fikar. :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag skulle sååååå vilja ha tag på en gammal fungerande microtac.... folks miner lixom. :o :shock: :lol: :lol:
Man är ju dålig på att göra sig av med sina gamla nallar. :roll:
Har fortfarande kvar min första privata mobil sen -94 eller -95. Siemens S1
https://www.mobilecollectors.net/phone/ ... 1+Marathon
Det var den första mobilen som mobiloperatören "sponsrade" genom operatörslåsning och
man då kunde köpa till rimligt pris. Minns inte hur mycket
Bunden till Comviq vill jag minnas. Släpptes inför julhandeln och många många som ville köpa.
Det jobbiga var att man fick vänta ett par veckor innan man fick SIM kortet hemskickat
så man satt över julen med en mobil man inte kunde ringa med. :shock: :shock:
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Marie »

xsive skrev: 08 mar 2021 18:16 Man är ju dålig på att göra sig av med sina gamla nallar. :roll:
Har fortfarande kvar min första privata mobil sen -94 eller -95. Siemens S1
https://www.mobilecollectors.net/phone/ ... 1+Marathon
Det var den första mobilen som mobiloperatören "sponsrade" genom operatörslåsning och
man då kunde köpa till rimligt pris. Minns inte hur mycket
Bunden till Comviq vill jag minnas. Släpptes inför julhandeln och många många som ville köpa.
Det jobbiga var att man fick vänta ett par veckor innan man fick SIM kortet hemskickat
så man satt över julen med en mobil man inte kunde ringa med. :shock: :shock:
SIM kortet i full kreditkortsformat
Nu är jag sjukt Avis med stooort AAAA... Jag hade en Siemens S1 som första telefon oxå där runt 94... jag har kvar originallådan o ett batteri, men telefon o laddaren slarva min pappa bort när han fick låna den när jag skaffa nyare telefon.. Jag köpte min bunden till Europolitan :mrgreen: Jag fick oxå vänta på att få simkortet hemskickat... o vad lååååångsamt tiden gick när man vänta på det där jädra kortet. *hahaha* :lol: På den tiden var det lyx med mobil. :D
Om du någonsin kommer göra dig av med den... Ha mig i åtanke, för jag är intresserad i så fall av ren nostalgi. :mrgreen: :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Vattendrag »

Min allra första var en Motorola 5200, den där tjock med utdragbar antenn och utfällbar underläpp. Tog fullstora kort. Sponsrad Comviq, 700 riksdaler tror jag. Manual på danska.
Skriv svar

Återgå till "Digitalt tekniksnack"