Bra böcker

Här kan det skrivas om tex: litteratur, filmer, sällskapsspel
norrlandforeever

Bra böcker

Inlägg av norrlandforeever » 29 jul 2019 23:33

Precis läst färdigt Sverige i krig. Ryskt anfall 2023. Köpt hos pennan och svärdet. En skön litterär bok som samtidigt är fakta baserad och lika gärna kan vara en handbok hur det ser ut om fem år. Mycket bra läsning, ansträngningen att öka mina prepps bara ökar.. Sen kan jag rekommendera pennan och svärdet på alla punkter in och kolla finns både läsning i alla former och material till det Mesta finns för mycket för att skriva in och titta.

Dancecommander

Re: Bra böcker

Inlägg av Dancecommander » 30 jul 2019 15:30

norrlandforeever skrev:
29 jul 2019 23:33
Precis läst färdigt Sverige i krig. Ryskt anfall 2023. Köpt hos pennan och svärdet. En skön litterär bok som samtidigt är fakta baserad och lika gärna kan vara en handbok hur det ser ut om fem år. Mycket bra läsning, ansträngningen att öka mina prepps bara ökar.. Sen kan jag rekommendera pennan och svärdet på alla punkter in och kolla finns både läsning i alla former och material till det Mesta finns för mycket för att skriva in och titta.
Läs Skogsbröderna. Den handlar pm frihetskämpar i Baltikum. Den är historiskt korrekt, och en bra guide för gerillakrigföring i verkligheten.

Användarvisningsbild
Ruin

Re: Bra böcker

Inlägg av Ruin » 01 aug 2019 06:59

Är själv också med i Pennan & Svärdet, är väldigt enkelt och trevligt. Däremot är jag lite besviken på artiklarna, ca 95% av dem är sista halvan endast om produkten de försöker sälja. Jag förstår att det är så då de vill sälja sina produkter men vissa av artiklarna har handlat om intressanta teman som stressats igenom tyvärr men de artiklar som inte har en produkt i sig känns däremot kompletta och är trevliga att läsa :)
"You know what you are... what you're made of. War is in your blood. Don't fight it. You didn't kill for your country. You killed for yourself. God's never gonna make that go away. When you're pushed, killing's as easy as breathing."

Skriv svar