Nyttiga preppkunskaper?

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Tomtemor1

Re: Nyttiga preppkunskaper?

Inlägg av Tomtemor1 »

Daltorpet skrev:
19 jun 2019 11:09
Tomtemor1 skrev:
19 jun 2019 10:07
Spinna är riktigt roligt, rogivande, men allt förberedande är rätt så tungt, särskild kardande

Sommarens projekt (en av flera) är att öva på konservering i het vattenbad. Endast sura produkter som frukt eller inläggningar
Det är bra att kunna med konservering, speciellt om elen skulle gå då blir det svårt på sommaren utan. Det är väldigt bra saker att kunna. Jag tipsar om forumet Alternativ.nu om du inte redan känner till det. Där finns det en hel del tips också.
[/quote]

Tack för tipset, alternativ.nu är ett kärt forum :)
Abbe

Inlägg av Abbe »

Jag och barnen är utspridda i fyra länder. Det har blivit många resor med bil. Mycket dålig ekonomi under en period som lyckligtvis är över, blev bilen (en större modell) hotell och sommarstuga. Det var nyttigt att bo i den kortare tider, också under vinterhalvåret och lära sig leva under radarn,främst i städerna. Det gick förvånadsvärt bra. Förutom drivmedel förstås var det ett litet rullande BOL.
Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Användarvisningsbild
Ursus

Inlägg av Ursus »

Skruva och meka.

Har hittat tillbaka till pillande med mekaniska grejer, stort som smått. Ringrosten sitter i, men det kommer sakteligen åter.

Kommer att vara stort när saker och ting börjar falla ihop. Reservdelar och skrotbilar kommer att finnas överallt, men mekaniker kan vara en bristvara.
Mina videokanaler:

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCXOJE4 ... owXT9jAXDQ (Ursus Praeparatus)
Vimeo (camotest och gamla videor): https://vimeo.com/user66557534
Timmerstugan

Inlägg av Timmerstugan »

Håller med om att "sova ute" är nog det nyttigaste man kan prova på, inte för långt borta och inte för länge. Börja med en natt.
Man lär ju upptäcka rätt snart vad som fattas i utrustningen. Steg två kan vara två nätter, men inte för långt bort.
Skriv svar