Det börjar knaka i leveransleden nu

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Diselmannen

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av Diselmannen »

bastard skrev: 13 mar 2020 20:31 det jag ser som intressant är hur det går till för en relativt ofarligt sak

Jag håller verkligen med dig där! Fatta vad som skulle hända om :shtf:
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Diselmannen skrev: 13 mar 2020 21:57
bastard skrev: 13 mar 2020 20:31 det jag ser som intressant är hur det går till för en relativt ofarligt sak

För vissa av oss är det låååååååångt ifrån ofarligt :nono:
Användarens profilbild
bunk

Inlägg av bunk »

Blondie skrev: 14 mar 2020 00:18

Håller med Blondie. Mina föräldrar skulle säkert dö kanske om de stackarna fick detta.
Har även vänner med hälsoproblem.

Det skulle göra mig hemskt ont om någon av de dog pga Corona.

Samt att jag har stor respekt till ALLA Gamla som byggt upp landet.
Sverige var världens bästa land tills det började braka ihop sådär 15-20år sedan.

Jag kom in för att skriva helt annat, lite nyheter och annat angående leveransproblem.

Som att BÖNDER BLIR SJUKA tvingas stänga bondgårdar och mycket annat.

Glömde bort nu resten vad jag hade tänkt skriva här och informera er om LOL
Får återkomma imorgon.
Sova nu

:)
Har Dyslexi.
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Användarens profilbild
bunk

Inlägg av bunk »

Det vill man inte ens veta. Alla skulle bajja i byxan och skrika IIIIIIIH , bli rädda som musar.
Har Dyslexi.
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

Blondie skrev: 14 mar 2020 00:18

korrekt, men som samhälle så ska man kolla på hela gruppen, och då se vad man kan göra för dom utsatta
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Tank

Inlägg av Tank »

Allt mjöl slut i den lokala butiken och mycket Eco pasta slut i närmaste Willys.
Annars rätt bra med matvaror tycker jag.
De verkar ha ändrat på leveranstid på vissa varor sa kassörskan.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Om leveranserna brakar och stormarknadernas hyllor töms dröjer det inte länge innan de med stort våldskapital börjar tömma "skafferiet" och då blir det inte roligt för oss vanligt fårk utan vapen eller argsinta hundar hemma. Vet inte vad som är värst - riskera att dö i lunginflammation pga Corona eller få skallen inslagen med ett baseballträ. :cry:
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
bokmalen

Inlägg av bokmalen »

Omnivore skrev: 14 mar 2020 08:39 Vet inte vad som är värst - riskera att dö i lunginflammation pga Corona eller få skallen inslagen med ett baseballträ. :cry:
:hm: ja bra fråga. Om vi pratar säker död så tar jag nog baseballträt. Pratar vi att du får endera väljer jag lunginflammation 100% :lol:

Jag har nog både bra och dåligt när det gäller risker i närområdet.
  • Bra är att jag bor i ett område med mestadels pensionärer och noll sociala problem, så risken för slagträn är mycket låg.
  • Dåligt är att var och varannan granne riskerar att trilla av pinn hemma, och att bugga inne när det stinker lik från omkringliggande lägenheter låter som ett oangenämt scenario.
I intend to live forever, or die trying to
Quaker

Inlägg av Quaker »

bokmalen skrev: 14 mar 2020 09:25
Omnivore skrev: 14 mar 2020 08:39 Vet inte vad som är värst - riskera att dö i lunginflammation pga Corona eller få skallen inslagen med ett baseballträ. :cry:
:hm: ja bra fråga. Om vi pratar säker död så tar jag nog baseballträt. Pratar vi att du får endera väljer jag lunginflammation 100% :lol:

• Bra är att jag bor i ett område med mestadels pensionärer och noll sociala problem, så risken för slagträn är mycket låg.
  • Dåligt är att var och varannan granne riskerar att trilla av pinn hemma, och att bugga inne när det stinker lik från omkringliggande lägenheter låter som ett oangenämt scenario.
Det är precis där som dom kommer att slå till, i gettona finns det inte mycket och stjäla längre, och motståndet är betydligt mindre i området med mycket pensionärer och mindre sociala problem tyvärr.... :(
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Quaker skrev: 14 mar 2020 09:28
bokmalen skrev: 14 mar 2020 09:25

Det är precis där som dom kommer att slå till, i gettona finns det inte mycket och stjäla längre, och motståndet är betydligt mindre i området med mycket pensionärer och mindre sociala problem tyvärr.... :(
Precis vad jag tänkte med.. Gangsters lär ju se dessa ställen som guldgruvor och börjar folk dö i lägenheterna kanske till och mindre farliga personer ser det som ett ypperligt tillfälle att stjäla från liken och göra inbrott :( Men nu tror jag inte att det kommer gå så långt.

Jag litar på att vår regering tar hand om oss och fattar rätt beslut.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"