Det börjar knaka i leveransleden nu

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Strångsjö

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av Strångsjö »

Oroat mig över flottan, kommer viruset in i ubåtarna är vår strategiska förmåga
decimerad. Flygvapnet klarar sig nog bättre, hur det går med armen, HV, vet jag inte.

Tider som dessa lockar fram opportunister, kina, ryssland, IS, turkiet m.fl. blir
inte förvånad om de tar chansen, på något vis
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

nja, dom är i den mindre riskabla åldern , så det är nog mer om alla blåser upp faran som ställer till det

vi får helt enkelt se vad som händer med dom som insjuknar, om dom flesta som är i lägre ålder får en vanlig influensa så är det inte så bekymmersamt, det är resten som krånglar
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Jakob

Inlägg av Jakob »

Silvercoins . ee säljer inget nu.
https://silvercoins.ee/
Due to the coronavirus and the associated quarantine measures, supply chains for all metals are currently interrupted. For now, we have to suspend the sale of metals completely. Depending on the further development of the crisis we will inform you immediately via this platform when the sale of metals is possible again.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
pelleprepper

Inlägg av pelleprepper »

Börjar märkas i fordonsbranschen nu. Dags att kpa reservdelar till BOVen innan det tar slut.
Tank

Inlägg av Tank »

Hörde en upprörd kvinna i den lokala affären i byn idag. Hon skulle köpa toapapper till en äldre kvinna som är hennes granne. Det var helt slut. Jag kände att här kunde jag göra iallafall en liten skillnad så jag stack snabbt hem och fixade en plastpåse med några rullar i så att den gamle kvinnan iallafall borde kunna hålla ut några dagar till, tills lagrena lokalt återhämtar sig. :hm:

Och mjölet var fortfarande slut :|

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Beställde varor på ICA som de packar och så hämtar man vid en speciell dörr. Brukar kunna hämta dagen efter. Idag är det tisdag, första lediga hämtningstid är på fredag. Så leveransen till mig är lite seg men det är ju inte "leveransleden" egentligen. Intressant uppsving för onlinehandeln i alla fall.
Collapse now, and avoid the rush!
mopar340

Inlägg av mopar340 »

Kompisens mamma hade beställt varor för avhämtning på en Willys, efter ett tag så annullerades ordern av Willys och sen fanns det inga nya tider närmaste dagarna... Kompisen fick pallra sig i väg och handla åt mamman
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Hittade detta på Merit Wagers blogg. Någon med kontakter i Finland som kan verifiera?

Sverige ber Finland om mat. https://meritwager.nu/allmant/finland-d ... a-om-detta
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Sömnlös

Inlägg av Sömnlös »

Omnivore skrev: 18 mar 2020 07:26 Hittade detta på Merit Wagers blogg. Någon med kontakter i Finland som kan verifiera?

Sverige ber Finland om mat. https://meritwager.nu/allmant/finland-d ... a-om-detta
Detta var både intressant och oroväckande om det stämmer.
Användarens profilbild
Olyckskorpen

Inlägg av Olyckskorpen »

Sömnlös skrev: 18 mar 2020 08:19
Omnivore skrev: 18 mar 2020 07:26 Hittade detta på Merit Wagers blogg. Någon med kontakter i Finland som kan verifiera?

Detta var både intressant och oroväckande om det stämmer.
Jag sticker ut hakan och säger att det här kan vara desinformation, alternativt rena spekulationer. Ja, vår självförsörjning är lägre än förr men den är inte så låg som man tror. Det beror till viss del på att när man säger 50% så menar man kostnaden, inte kalorierna. Vi importerar många dyra livsmedel som kaffe och exotisk frukt, men exporterar billiga råvaror som vi kan odla här, dvs, spannmål och rotsaker.

Jag kan inte verifiera den här källan eller dess utgivare, så jag väljer att ta det hela med en stor nypa salt. Vi ska akta oss för att bidra till ryktesspridning!
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"