Det samhälle du beskriver verkar inte auktoritärt, nej. Jag undrar om det går att åstadkomma. Men nu kanske jag blir för politisk.Dancecommander skrev: 21 mar 2020 11:14 Det behöver inte vara antingen eller, du kan med lätthet ha stor personlig frihet och en minimal stat, så länge det finns utrymme för den minimala staten att agera vid händelse av kris. Är det ett auktoritärt samhälle?
Mina nära och käras liv ska inte stå som legitimt offer för de som har toppbelånat sina övervärderade bostäder, eller?
Absolut inte så jag menar att man ska byta människoliv mot att några ska få sitta kvar i sina bostadsrätter. Även detta blir en lång, och kanske politisk, diskussion men det var inte så jag tänkte i alla fall. Många har gjort ekonomisk fel, delvis drivna av en allmän inställning att det bara blir mer och bättre. Några knasbollar (jag syftar med glimten i ögat på mig själv och en del andra, främst här inne) har inte velat vara med på det och tills för några månader sedan såg det ut som att såna som jag tänkte fel. Givet det ekonomiska klimatet var det väl rimligt, i någon mening, att ta stora lån. Nu går ekonomin åt helvete och det kommer att kosta även på andra sätt än bara pengamässigt tror jag.