Det börjar knaka i leveransleden nu
Re: Det börjar knaka i leveransleden nu
Kollade i en butik som jag låser. Fullt med färskjäst, första gången på ett bra tag som jag sett det. 50% på skitpappershyllorna. Väldigt utplockat på mjöl. Men annars förvånansvärt normalt.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Dom flesta butiker i min del av sthlm verkar ha fått koll på läget nu. Det kan vara lite utplockat i slutet på en helg, men under veckorna så funkar det bra.
Pratade med butikspersonalen idag ang den fortsatta bristen på skithuspapper. Tydligen finns allt papper på lager. Tillverkarna kör för fullt men butikernas centrallager hinner inte skicka ut. Personalen sa att de leveranser som kommer är väldigt små. Samma butik som igår hade 50% fullt av skithuspapper hade idag bara enstaka paket kvar. Detta gäller mellanskåne.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Anledning till den höga skithuspappersförbrukningen är väl följande:
"När en hostar skiter 100 st på sig av rädsla"
Jag har bunkrat sedan länge så mitt lager räcker ett bra tag till.
Undrar vad det är för mekanismer som gör att det just är långtidslagervaror typ ris, pasta som bunkras just nu? Själv så har jag fyllt frysarna med kött, vilket borde vara det folk skulle ha lagrat, för det är väl ingen som tror att elförsörjningen slås ut under en längre tid? Utan man bunkrar väl för att klara en isolering på veckor kanske några månader och då är det väl godare med frysvaror och rotfrukter än en tallrik med ris utan tillbehör.
"När en hostar skiter 100 st på sig av rädsla"

Jag har bunkrat sedan länge så mitt lager räcker ett bra tag till.
Undrar vad det är för mekanismer som gör att det just är långtidslagervaror typ ris, pasta som bunkras just nu? Själv så har jag fyllt frysarna med kött, vilket borde vara det folk skulle ha lagrat, för det är väl ingen som tror att elförsörjningen slås ut under en längre tid? Utan man bunkrar väl för att klara en isolering på veckor kanske några månader och då är det väl godare med frysvaror och rotfrukter än en tallrik med ris utan tillbehör.
-
Tur att MSB tidigt sa att maten inte kommer ta slut, för pasta och ris på ica maxi har bytt leverantör till valfritt thailändskt ris och annat märkligt, samt ris från Martin&servera. Jag hade trott att detta berodde på att deras egna märken var på upphällningen, men nu vet jag att allt är som vanligt.
Tack, MSB. Och tack för 72-timmarspreppen, det hjälper verkligen när beställningsköerna för mat är 2-3 veckor.
Nu blir det inga fler butiksbesök.
Tack, MSB. Och tack för 72-timmarspreppen, det hjälper verkligen när beställningsköerna för mat är 2-3 veckor.
Nu blir det inga fler butiksbesök.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Det har jag med. Men jag har ett elverk, plug-in hybridbil, gasdrivet liten kyl+frysfack i husbilen.Palle500 skrev: 01 apr 2020 06:24 Själv så har jag fyllt frysarna med kött, vilket borde vara det folk skulle ha lagrat, för det är väl ingen som tror att elförsörjningen slås ut under en längre tid? Utan man bunkrar väl för att klara en isolering på veckor kanske några månader och då är det väl godare med frysvaror och rotfrukter än en tallrik med ris utan tillbehör.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Har duktigt med ris och lite potatis också, så i värsta fall klarar jag mig kanske utan frysarna några månader.
Vill någon jävlas med Sverige så slår de enkelt ut ett gäng transformatorer när vi är kring peaken.
Folk kommer ändå inte kunna laga sin mat utan el för den delen.
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
Läkemedelsverket förbjöd just inköp av mer läkemedel än vad som behövs för tre månader.
Oavsett om man har högkostnadsskydd eller ej.
Men de säger att det är god tillgång på läkemedel. Right.
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
handlade idag, inget vart utplockat utan allt som vanligt, passade på att köra dubbelt så mycket som vanligt på basvaror med lite längre bäst före
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Ser ingen brist någonstans, förutom vissa varor som potatismos som är borta ibland och handsprit som nästan alltid är slut. Har varit en del som jag pratat med som sagt att det är brist, men de handlar ofta på stora köpcenter och dit åker inte jag och slåss med hundratals andra.
Men jag oroar mig mer för tillgången till medicin än toapapper, pasta och handsprit.
Men jag oroar mig mer för tillgången till medicin än toapapper, pasta och handsprit.
слава україні - на хуй путін!
”Läkemedelsverket ska bland annat undersöka möjligheten för grossister och apotek att ha kvar läkemedel med kort hållbarhetstid i särskilda förråd och fördröja kassering.”entropi skrev: 01 apr 2020 09:59 Läkemedelsverket förbjöd just inköp av mer läkemedel än vad som behövs för tre månader.

Alltså, så gör man. Bara sitta stilla i båten! Ingen anledning att oroa sig! Lena fixar det här........

”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.