Testade en gång efter tips, att steka som pannbiff och det var ingen höjdare. Höll inte ihop och smakade för jäkligt.
Om jag skulle äta det i en nödsituation? Ja så klart.
Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?
Re: Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?
Palle500 skrev: 30 mar 2020 05:57 Charlie ditt recept på lappkojs kör jag ofta fast inte med corned beef. Men skall prova det låter gott.
En burk med corned beef räcker till Lappskojs för 2 - 3 personer.
Pulled pork måste jag testa. Det lät riktigt gott!Palle500 skrev: 30 mar 2020 05:57 Min variant är:
Gör lite fast pulvermos och där tycker jag Lidls egna är bäst. Sen blandar jag i en burk med tonfisk eller när det varit extrapris på Nobles kyckling eller deras pulled pork. Kryddar med Aromat och lite vitpeppar.

“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Det begynner å bli en stund siden jeg spiste Corned Beef sist, men måten jeg tilberedte det på er:
- hakket opp Corned Beef og stekte den relativt hardt, nærmest sprø, stekte poteter, speilegg , ketchup, og rødbeter. Mener å huske at det smakte greit.
Min far hadde, når han levde, en forkjærlighet for å ha en halv boks Corned Beef i suppen når han kokte posesuppe og resten brukte han som pålegg. Jeg har ikke testet det selv.
Jeg har en rekke bokser selv i matlageret som er innkjøpt i Sveariket. Jeg har der kjøpt de i en innvandrerbutikk langt mer prisverdig enn her i Norge.
- hakket opp Corned Beef og stekte den relativt hardt, nærmest sprø, stekte poteter, speilegg , ketchup, og rødbeter. Mener å huske at det smakte greit.
Min far hadde, når han levde, en forkjærlighet for å ha en halv boks Corned Beef i suppen når han kokte posesuppe og resten brukte han som pålegg. Jeg har ikke testet det selv.
Jeg har en rekke bokser selv i matlageret som er innkjøpt i Sveariket. Jeg har der kjøpt de i en innvandrerbutikk langt mer prisverdig enn her i Norge.
Jag gillar det. I lappskojs tex. Pytt i panna, som pålägg eller blandat med vitkål och stekt.
Jag bodde i ett annat land under ett år och på den lokala pizzerian hade de en pizza med corned beef som jag älskade.
Jag bodde i ett annat land under ett år och på den lokala pizzerian hade de en pizza med corned beef som jag älskade.
Jag tycker att "välstekt" smakar det ungeför som pölsa...
Så stekt corned beef, med kokt potatis och lite inlagda rödbetor går ner.
Så stekt corned beef, med kokt potatis och lite inlagda rödbetor går ner.
I intend to live forever, or die trying to