Det börjar knaka i leveransleden nu
Re: Det börjar knaka i leveransleden nu
Något av en rebound på Coop Forum sist jag var där. De flesta hyllor ser normala ut nu, men väldigt specifika hyllor gapar fortfarande. Typ allt utom ekologiskt ris är väck, fortfarande bara egenmärkt havregryn kvar, hälften av allt mjöl borta. Glädjande är att UHT-mjölk är tillbaka i lager.
Nu har jag inte varit i butik på över tre veckor, så det kan jag inte uttala mig om. Men näthandlare jag tidigare gjort affärer med blir allt agressivare i sin marknadsföring.
En fördel med att arbeta hemifrån är att det går utmärkt att beställa leverans hem. Allt utom färsk mat ska tilläggas.
En fördel med att arbeta hemifrån är att det går utmärkt att beställa leverans hem. Allt utom färsk mat ska tilläggas.
Var nere på COOP Forum i dag. Gott om färskvaror men det börjar glesna oroväckande i hyllorna och flera varor, bl.a. torrjäst har saknats länge.
Det har även dykt upp ett antal ersättningsvaror som aldrig funnits tidigare. T.ex polskt strösocker! för 24:90/2kg.......
Tror att man kör bottenskrapet i livsmedelshandeln nu och kommer inte att komma i kapp på länge då vi ju inte är självförsörjande. Men dom säger inget och sitter stilla i båten........
Transporterna fungerar inte så bra längre och mat kan beslagtas av fransmän, polacker eller tyskar på vägen till Sverige.
Så bäst att se över förråden och komplettera det som behövs omgående, innan det blir panik-shop-run och det mesta försvinner på några dar.
Det har även dykt upp ett antal ersättningsvaror som aldrig funnits tidigare. T.ex polskt strösocker! för 24:90/2kg.......
Tror att man kör bottenskrapet i livsmedelshandeln nu och kommer inte att komma i kapp på länge då vi ju inte är självförsörjande. Men dom säger inget och sitter stilla i båten........
Transporterna fungerar inte så bra längre och mat kan beslagtas av fransmän, polacker eller tyskar på vägen till Sverige.
Så bäst att se över förråden och komplettera det som behövs omgående, innan det blir panik-shop-run och det mesta försvinner på några dar.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
-
Min lokala ica har brister i hyllan med flingor och mysli-varianter annars välfyllt.
Gubben reagerade på färsk paprika som kostade över 90:- kilot, ifrån Spanien
Gubben reagerade på färsk paprika som kostade över 90:- kilot, ifrån Spanien
det är ju så mathanteringen är, eller kanske var nuförtiden
hadde varit bättre om vi dels odlade mer själva, dels inte vant oss vid att ha nästan allt nästan hela tiden
lite mer sesongsbetonat vore helt klart vettigare
hadde varit bättre om vi dels odlade mer själva, dels inte vant oss vid att ha nästan allt nästan hela tiden
lite mer sesongsbetonat vore helt klart vettigare
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Var och handlade igår.
Min lilla Coop Nära (som är den enda butiken inom 55km för mig) var i stort sett länsad. Mejeri, torrvaror konserver och grönsaker. Jag fick tag i mitt paket (som var anledningen till att jag åkte dit) med fröer samt 2 liter mjölk och 2 liter fil.
Det är alltså så att människor från huvudstaden har åkt till sina sommarstugor och fyllt upp sina förråd. Tycker att vi på landsbygden ska vara tacksamma att de kommer hit och spenderar sina pengar.
Nästan som välgörenhet.
När jag väntade på mitt paket kom det in en man i medelåldern och gapade och skrek om osolidariska människor som hamstrar mat så att han blir utan mst i påsk. Mannen är en av de horder som lämnat storstäderna de senaste veckorna för att bo i "stugan". Kör dyr fin bil och klär sig i seglarkläder som betyder dyrt.
Han var så otrevlig och hotfull att jag lämnade ifrån mig varorna jag köpt och lommade iväg med mitt paket. Han ville swisha, men jag ville inte lämna ifrån mig telefonnumret. Min vana trogen parkerar jag en bit ifrån butiken vilket verkligen var värt eftersom han då inte kunde ta mitt regnummer, han tror säkert att jag bor i byn där butiken ligger.
Så frågan jag ställer mig är, vad händer?
Jag har sett flera artiklar om slagsmål i och kring butiker på orter där många från storstäderna har sina "stugor".
Vad har ni andra snappat upp?
Min lilla Coop Nära (som är den enda butiken inom 55km för mig) var i stort sett länsad. Mejeri, torrvaror konserver och grönsaker. Jag fick tag i mitt paket (som var anledningen till att jag åkte dit) med fröer samt 2 liter mjölk och 2 liter fil.
Det är alltså så att människor från huvudstaden har åkt till sina sommarstugor och fyllt upp sina förråd. Tycker att vi på landsbygden ska vara tacksamma att de kommer hit och spenderar sina pengar.
Nästan som välgörenhet.
När jag väntade på mitt paket kom det in en man i medelåldern och gapade och skrek om osolidariska människor som hamstrar mat så att han blir utan mst i påsk. Mannen är en av de horder som lämnat storstäderna de senaste veckorna för att bo i "stugan". Kör dyr fin bil och klär sig i seglarkläder som betyder dyrt.
Han var så otrevlig och hotfull att jag lämnade ifrån mig varorna jag köpt och lommade iväg med mitt paket. Han ville swisha, men jag ville inte lämna ifrån mig telefonnumret. Min vana trogen parkerar jag en bit ifrån butiken vilket verkligen var värt eftersom han då inte kunde ta mitt regnummer, han tror säkert att jag bor i byn där butiken ligger.
Så frågan jag ställer mig är, vad händer?
Jag har sett flera artiklar om slagsmål i och kring butiker på orter där många från storstäderna har sina "stugor".
Vad har ni andra snappat upp?
Men vad är du för krake egentligen? Nu kommer han ju att tro att han kan gå på vem som helst och få det han vill, hoppas han nästa gång träffar på byns hillbilly och han bittert får ångra att han gapade. Jag viker mig ALDRIG för idioter men så är jag också van att hantera griniga tjurar som väger över tonnet så en gubbe med en tiondel av vikten är liksom inte ett problem och det brukar dom snabbt få klart för sig.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Ja, det är ju bra för dig men ingen av oss vet hurdan fysik och/eller stridsvana Strix har. En del människor kan slåss och gör det mer än gärna. Andra gör det inte pga sjukdom, allmän skörhet eller vad som helst. Lite elakt att kalla en okänd person för krake.Protect skrev: 08 apr 2020 12:50 Men vad är du för krake egentligen? Nu kommer han ju att tro att han kan gå på vem som helst och få det han vill, hoppas han nästa gång träffar på byns hillbilly och han bittert får ångra att han gapade. Jag viker mig ALDRIG för idioter men så är jag också van att hantera griniga tjurar som väger över tonnet så en gubbe med en tiondel av vikten är liksom inte ett problem och det brukar dom snabbt få klart för sig.

What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.