Tactical Foodpack, är det ätbart?

Länkar till köpemat som passar preppers.
Tank
Inlägg: 1666
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Tank »

Hej,

Någon som har testat om detta smakar bra?
Tactical Foodpack. Tänker att lådan verkar lagom, lite grabb-and-go liksom.

https://generalprepper.se/frystorkad-ma ... pack-alpha

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Dancecommander »

1500kr för tiotusen kcal är rätt saftigt med tanke på att vissa portioner är ”kryddig nudelsoppa”. Det kanske är värt det för den som vill ha det. Konceptet är ju bra.

Edit: Så, 71 spänn per portion. Dyrare än Summit to eat, billigare än Real.
Jag hade hellre packat en persedelpåse med sånt jag äter för hälften av pengarna, men då äter jag förvisso inte Tacticool, så jag får sitta och skämmas med min spork under en gran.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Tank
Inlägg: 1666
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Tank »

Hehe :lol:

Men vet någon om det smakar bra?
Håller med om att kostnaden är något hög.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Ursus

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Ursus »

Tycker att smaken och konsistensen är ganska bra; bland de bättre av de frystorkade jag har smakat, men upplever att det är mindre mat per paket än övrigt märken... Vilket bara bidrar till känslan om överpris. Jag kan ha fel dock, har inte ätit så många ex av dessa och har inte kollat så noga på vikt och mängd.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Charlie** »

Jag har svårt att tro att det skulle vara någon större gastronomisk eller kulinarisk skillnad mellan dessa och andra liknande produkter i handeln.
Med tanke på priset för 14 huvudrätter (räknar inte med havregrynsgröt och rispudding) och att det är eventuellt mindre mat i påsarna så är detta jätte dyrt, onödigt dyrt faktiskt.
...men det ser ju smutt ut att det är packade i en praktisk plastlåda med bärhantag "bara grab and go" som du som du själv beskriver och det är ju det som är den förföriska grejen med dessa färdiga paket och "krissatser" som marknadsförs.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Ursus

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Ursus »

Charlie** skrev: 18 maj 2020 13:43 Jag har svårt att tro att det skulle vara någon större gastronomisk eller kulinarisk skillnad mellan dessa och andra liknande produkter i handeln.
Jag upplever faktiskt att det är så! Blå Band är överlag värst (okryddat och allmänt torrt), bäst hittills är de flesta av Realmats produkter; undantag nån av deras fiskvarianter om jag inte minns fel.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Charlie** »

Jo nog kan jag hålla med om att Real är bättre än Blåbands men inte så mycket att jag skulle betala 10 -15 kr mer per påse, beroende på maträtt och inköpsställe. Hungrig i ett regnigt utomhus, bryr mig inte så mycket om smaknyanser. Jag är ganska spartansk i smaken till vardags. Det är mängd och energiinnehåll jag är ute efter.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Charlie** »

...å liiite snål är jag också! ;)
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Tactical Foodpack, är det ätbart?

Inlägg av Dancecommander »

Säljs på XXL numera
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Skriv svar

Återgå till "Preppmatlänkar"