GHB för 50-75 mil

Alla typer av säckar och väskor är välkomna här.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av xsive »

Har man tänkt på cykel som alternativ så är steget kanske lite så längt till motoped
http://www.dudeiwantthat.com/autos/moto ... l-bike.asp
Utlovar +650km med bränslet i tanken plus dom två reservtankarna på pakethållaren och en hastighet på 38km/h
Drivs av en liten 49cc bensinmotor eller pedalkraft
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

Nackdelen med cykel är att jag då tvingas hålla mig på de stora vägarna. Tanken var att röra mig i terrängen med karta och kompass för att undvika människor. Detta beror givetvis på läget, måhända rustar jag för en onödigt pessimistisk shtf.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av maskros »

Då föreslår jag en kickbike med större hjul som är med i bakluckan på bilen. I stan parkerar du och tar dig smidigt fram, snabbare och lättare än till fots. Vid SHTF har du ett fortskaffningsmedel som är klart snabbare och bekvämare än att gå men billigt nog att dumpa om du inte kan eller vill använda den. De större med luftgummihjul klarar en välskött grusväg och funkar fint i kanten på en asfalterad väg.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av bastard »

det finns en sak som verkligen stör min uppfattning och som jag har svårt att hantera

det är att när :shtf:
så måste man sannolikt bara skita i en hel del saker

måste du sticka får du inte med dig allt, o.s.v

samma här, har man cykel med sig kan man om man känner för det annvända den, valet är fritt, men har man den inte, så har man inte det valet

kan vara bättre att ha cykel som val än att inte ha det, rätt annvänt så spar den massor av tid, en bil spar ännu mera tid :notme:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Ryggsäcken (BOB)"