Plötsligt händer det!

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Obstinat
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Plötsligt händer det!

Inlägg av Obstinat »

Syftar då på de tillfällen i livet när man börjar tro på en högre makt!
Lugn jag har inte vunnit på triss eller fått en jackpott på lotto :D

Utan idag vart jag tillfrågad av en kund om jag ville ha ett elverk....Självklart tog jag hand om elverket. Dock inte kört sedan Gudrun 2004?... Drog i snöret så den hade iaf inte rostat ihop. Blir till o byta olja bensin osv...

För ett år sedan hade jag julafton under hela hösten. Då en av mina äldsta kunder höll på att Döstäda plus flytt.
Saker som skulle slängas var allt ifrån gasolkök primus helt nytt i kartong anno ca 1970. Cyklar modell hopfällbara, tält modell
Amatör aldrig uppackat, campingset osv.... Det vart ändå flera lass med kranbil som fick köra bort mkt till tippen. Jag är ändå inte så kräsen. Så det som for iväg var verkligen sopor..... :-g

Alltid öppen för att ta emot saker/gåvor. Det som är skit för någon annan är mumma för vissa! :mrgreen:

Har Ni andra några historier inom ämnet?
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Plötsligt händer det!

Inlägg av Daltorpet »

Jag kallas skrotnisse och är en person som många dumpar av gamla saker hos eller att jag åker och hämtar.
Finns mycket saker jag fått som gamla verktyg, lumparutrustning, böcker mm.

Nu håller jag på att sätta stängsel bestående av 60 gamla rostiga hundgårdssektioner. Utöver det är kläder också något som kommer till mig först och sedan kör jag resten till någon second hand eller hjälporganisation.

Lastpallar får jag också av restauranger men ibland får jag hämta hos någon granne också.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Plötsligt händer det!

Inlägg av Protect »

Här är en skrotnisse till, jag brukar återuppväcka det mesta från dom döda och är det verkligen skrot omvandlas det till pengar hos skrothandlaren. Arbetskläder behöver jag troligen aldrig mera köpa liksom ytterkläder, när firmorna byter logga eller köps upp så slängs ju allt och jag skiter i att det står Linjebuss på ryggen på ena vinterjackan och Connex på det spritt nya vinterstället i varselfärg, jag är inte det minsta trendkänslig. :mrgreen:

M59 grönkläder har jag också ett lass, den högen gav jag inte ett öre för heller. 8-)
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Obstinat
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Plötsligt händer det!

Inlägg av Obstinat »

Jorå skrotNisse är nog mitt signum. Grannarna brukar ibland fråga mig om jag vill ha deras grejer innan de åker till återvinningen. Vart en aluminiumjolle för två förra sommaren max 180 kg :mrgreen: . Arbetsbänk med skruvstäd 160 mm skulle bort..... Matador instansat på städet. För de som inte är saliga på städ så borgar Matador för kvalite! Förra veckan fick jag en nu uppslipat gammalt timmeryxa modell bödelsyxa :mrgreen:

Hade jag inte haft brist på utrymmen så skulle jag tagit Allt! :mrgreen:
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"