Leva utan tidnignar och TV... :)

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av bastard »

lyssnar på nyheterna på radio till frukost och kollar en av tvnyheterna på kvällen, och sedan nätet för resten

skummar det mesta utan att bry mig, men kollar in på en del annat då man vet att det mesta går en förbi om man inte har vettigt kontaktnät

detta forumet är ett kontaktnät , inte det bästa men det komer upp en del som är värt att ha lite kolla på
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Abbe
Inlägg: 116
Blev medlem: 06 maj 2019 01:42

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av Abbe »

Jag lever inte utan ett visst nyhetsflöde men det går i vågor. Försöker läsa längre artiklar och också sådant som inte direkt intresserar mig för att få in andra perspektiv och kunskaper, men det är inte så lätt. Gamla vanor sitter i. Teve har jag däremot inte haft sedan slutet av 80-talet (men ett undantag för ett par år i slutet av 90-talet) och det är oerhört skönt att slippa. När jag bor på hotell och liknande brukar teven förbli orörd.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av bastard »

funderat lite på det igen
har inte köpt en papperstidning på minst tio år , kommer en gratistidning som jag inte hittat något som berör mig dom sista 5 åren eller så

kollar man på nyheter överlag så funderar man på vad som egentligen skulle beröra mig, och det är inget som är med i normala nyheter, det är i stort sett i forumsform man hittar något
och sedan kollar närmare på

en del saker kan vara kul att glutta på, några saker är intressante och värt att läsa

men sällan något som man faktiskt har nytta av, eller något som gör att man gör något på grund av nyhetsflödet
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 764
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av FCR2 »

Den lokala blaskan prenumeranter jag på digitalt. För att få reda på vad som händer, vilka ungar som blivit rånade och vilka stölder som ägt rum, igentligen borde firman betala då det är jobb relaterat. Skulle gärna haft pappers versionen men ofta har jag inte tid att sitta ner och bläddra. Kändes som pappers slöseri med fysisk tidning.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av Charlie** »

Läser de två lokaltidningerna på jobbet för att få reda på vad som händer men mest för att komma över dagens korsord och sudoku. TV har jag men den står mest och dammar. Jag tittar väldigt sällan på TV nu för tiden.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
EN brun böna
Inlägg: 974
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av EN brun böna »

Här har lokalblaskan gratisutdelning en dag i månaden. Och det räcker. Läser väl rubrikerna på nättidningen nån gång i veckan, mest för att få lite hum om vad som hänt. Allt i stort sett är bakom betalvägg så då får det vara.
TV har jag men det är sällan program som är värda att se.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2813
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av Marie »

Jag har TV jag använder flitigt.. radio och internet.. Tv-nyheterna slutade jag titta på för ett år sedan när jag konstatera att skiten går åt helvete med pandemin.. Varför se på något man redan vet lixom. :roll: Radion är inställd på P4 lokal ifall VMA larmet skulle hoppa igång.. men jag lyssnar inte på radio sedan de tog bort Bandit radio här i Linköping... bara skitmusik på vanliga kanalerna. :smack:
Text-tv'n kikar jag på rubrikerna någon gång ibland för att se om något är läsvärt... allt från någon gång i månaden till ettpar gånger i veckan.. dock hoppar jag över allt som har med covid att göra. Jag vet att skiten är inte över och det är garanterat värre tills den dagen det är över... den dagen det är över lär jag märka det då alla lär prata om det, så då kan jag läsa för att verifiera. :up:
Men för att ha koll på vad som händer i stan, så har polisen egen sida och räddningstjänsten.. det är mer information den vägen än lokala blaskan som bara pratar om ointressanta saker till 99%.

Dock är jag digitalt-preppad, så skulle tv och internet försvinna, så har jag musik, film, tv-serier, åtskilliga wiki's osv.. så länge jag har tillgång till ström antingen 230 eller 12v så har jag iallafall underhållning osv. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av Protect »

Och jag har analog musik, c:a 2 månaders musik dygnet runt innan samma låt återkommer och det är enbart 60-70-80tal innan hiphop och annan skit totalkvaddade etern, analog piratsändare finns också, bara att sätta i pluggen och börja förse grannskapet med lokalradio om samhället går i baklås. Den sändaren provkörs varje midsommarafton, det har blivit så *illa* så grannarna förväntar sig att jag ska stå för underhållningen så ingen bryr sig om att lägga upp låtlistor på Spotify när jag håller med äkta kvalitetsmusik. :lol:

Ang. nyheter i grannskapet så finns allt på fejjan i våran slutna grupp som berör närområdet så nåt mer är överflödigt.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av WoodsmansLife »

Har varken tv eller tidningar och det är nog sisådär 10 år sedan jag hade daglig tillgång till det.
P1 är det som snurrar om radion är igång och för att få en överblick så använder jag mig utav SVTs nyhetssajt. Det ger en bra överblick om vad som hänt, är inte ute efter ngon som tycker något utan vill ha notiser där jag sen kan välja att undersöka saken närmare eller ej.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av entropi »

Har samma känsla. Man missar inte speciellt mycket, det viktiga verkar man snappa upp ändå på något vis.

Men jag försöker titta på Regim-TVs Rapport någon gång i veckan för att hålla mig underrättad om vad de ekar ut från regeringens senaste pressträff.

Om inte annat kan man ju analysera vad de INTE nämner om man korrelerar med annat också...
Survival
Honor
Liberty
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"