nja.. typish mediacenter+extras kan man säga.. jag har den för film, serier och musik eller bildspel om man är fler som kikar på massor kort.. ibland händer det att jag läser eller visar dokument o PDFer på den.. smidigt om man är några stycken o lägga upp det på tv'n så alla kan läsa utan att behöva hänga över varandra för att se på en liten dataskärm.entropi skrev: 27 feb 2021 21:33 Vad är en TV-dator? Mediacenter? Isåfall kan jag rekommendera kodi, det fungerar på Linux, om du inte har något specifikt behov eller hårdvara som bara fungerar i Windows.

Jag kommer inte byta ut OS i den.. Spelaren jag har för film o serier är oslagbar, musikspelaren är en grym gammal retrospelare som kom ut till win98SE och sedan hängde med upp till xp tiden tror jag.. eller om sista kom till win2000 jag minns inte.. Jag har kikat på linux utbud på mediaspelare och jag upplever dem kassa jämförelse då jag vant mig med lite finesser som finns i den.. tyvärr stöds enbart windows och mac än så länge..
Sedan är ju datorn lastgammal.. en intel dualcore 2,9GHz med enbart 4GB ram(maxad) Så modern linux och bara 4GB ram och att bara starta om datorn max en eller två gånger om året på sin höjd funkar inte

Nu ska jag svära riktigt illa i Linuxkyrkan, så sluta läs om ni är svaghjärtade.

Men jag tackar glatt för ditt förslag.. Det kanske kommer andra som har nytta av ditt förslag, när de läser tråden i framtiden.