Prepperdating?

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Prepperdating?

Inlägg av Vattendrag »

Marie skrev: 06 apr 2021 16:56
Protect skrev: 06 apr 2021 08:10 Apropå färger, ni minns väl när varenda fjortis skulle ha en egen hemsida i internets forntid? Vilka färger som helst gällde i en salig blandning, läsbarheten sket man bara i, huvudsaken att hemsidan stack ut och nog fan stack dom ut allt. Vissa kunde få den mest härdade att sitta och hyperventilera i ett epilepsianfall. :lol:

Det låter som att det var min hemsida du besökte i mitten av 90talet då. *hahahaha* :lol: :lol: :lol: :lol:
På startsidan hade jag något rymdgrejs skript, så när man flytta musen över bakgrunden så ändrades riktningen man flög i mellan stjärnorna.... och gissa vad det var för färg på texten :lol: :mrgreen: LILA :mrgreen: :lol:
Den låg faktiskt uppe tills bara för ett gäng år sedan.. den försvann då när passagen stängde ner alla hemsidor efter en serverkrasch. Jag hade glömt login uppgifterna så jag kunde inte radera sidan när jag vart less på den för 20år sedan.
Jo fan, det var tider det. Allt i jättestorlek, centrerat, alla tillgängliga fonter och rena flipperspelet i blinkande. Allt på en sida så man fick scrolla i 10 minuter för att nå botten.

Passagen ja, hade en sida där med lite skräp. Annars hade jag algonet som ISP och home.se som email. Först försvann home.se och sedan algonet så min web där gick inte att rädda. Min skogslina gick inte fortare än 33,6k och jag eldade upp 5 modem pga åska. Och det var före fjortisarnas tid.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Vattendrag skrev: 06 apr 2021 18:59 Passagen ja, hade en sida där med lite skräp. Annars hade jag algonet som ISP och home.se som email. Först försvann home.se och sedan algonet så min web där gick inte att rädda. Min skogslina gick inte fortare än 33,6k och jag eldade upp 5 modem pga åska. Och det var före fjortisarnas tid.
Det hade jag oxå... slutet 93 och under 94 hade jag algonet som ISP.. 28.8 var mitt första modem, sedan vart det ett 33 och sista halvan 94 blev det 56 modem(modemet har jag faktiskt kvar)... 95 fick jag bredband via comhem coax och mina telefonräkningar var såååååå glada för bredbandet.... telefonmodem o internetberoende... iiingen bra kombo... jag hade telefonräkningar runt 3500kr varje kvartal under 94.. fy attan vilka pengar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Så 2025 firar jag 30år med fast bredbandslina. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Prepperdating?

Inlägg av Vattendrag »

Marie skrev: 06 apr 2021 21:38 Det hade jag oxå... slutet 93 och under 94 hade jag algonet som ISP.. 28.8 var mitt första modem, sedan vart det ett 33 och sista halvan 94 blev det 56 modem(modemet har jag faktiskt kvar)... 95 fick jag bredband via comhem coax och mina telefonräkningar var såååååå glada för bredbandet.... telefonmodem o internetberoende... iiingen bra kombo... jag hade telefonräkningar runt 3500kr varje kvartal under 94.. fy attan vilka pengar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Så 2025 firar jag 30år med fast bredbandslina. :mrgreen:
Inte illa. 2002 sålde jag skogshuset och flyttade till ett hus i utkanten av stora staden. Där hade jag Bonet ADSL på hela 2,5Mbps vilket var mer än man fick av Telia. Några år senare köpte Telenor upp Bonet eller Bostream som de döpte om sig till. Telenor bytte ut utrustningen och fick ett modem som klarade 24Mbps men kom aldrig upp i mer än 6 och det tränade om stup i kvarten. Skitmodem. Bonet var kanonstabilt.

2011 blev det nybyggd bostadsrätt med Telia Tripleplay. 100Mbps om man inte ville sälja sin förstfödde. Inget fel på det men däremot fel på attityden hos styrelsen som jag själv satt med i. Sålde skiten med rejäl vinst och skaffade radhus med Comhem trehåliväggenkabel. Tröttnade efter 2 år och ständiga avbrott och sålde, återigen med rejäl vinst men denna gång flyttade jag dryga 30 mil söderut till en bostadsrätt modell kedjehus. Stadsnät och tyckte 250Mbps i båda riktningarna var ok. Satte mig i den styrelsen och efter 2 år tröttnade jag även på attityden här oxå. Så nu sitter jag i en villa 300 meter från den med samma stadsnät.

I skogen hade jag lite tur då jag kunde ansluta via jobbet med callback så jobbet fick pröjsa mitt surfande.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Vattendrag skrev: 07 apr 2021 18:01 Inte illa. 2002 sålde jag skogshuset och flyttade till ett hus i utkanten av stora staden. Där hade jag Bonet ADSL på hela 2,5Mbps vilket var mer än man fick av Telia. Några år senare köpte Telenor upp Bonet eller Bostream som de döpte om sig till. Telenor bytte ut utrustningen och fick ett modem som klarade 24Mbps men kom aldrig upp i mer än 6 och det tränade om stup i kvarten. Skitmodem. Bonet var kanonstabilt.

2011 blev det nybyggd bostadsrätt med Telia Tripleplay. 100Mbps om man inte ville sälja sin förstfödde. Inget fel på det men däremot fel på attityden hos styrelsen som jag själv satt med i. Sålde skiten med rejäl vinst och skaffade radhus med Comhem trehåliväggenkabel. Tröttnade efter 2 år och ständiga avbrott och sålde, återigen med rejäl vinst men denna gång flyttade jag dryga 30 mil söderut till en bostadsrätt modell kedjehus. Stadsnät och tyckte 250Mbps i båda riktningarna var ok. Satte mig i den styrelsen och efter 2 år tröttnade jag även på attityden här oxå. Så nu sitter jag i en villa 300 meter från den med samma stadsnät.

I skogen hade jag lite tur då jag kunde ansluta via jobbet med callback så jobbet fick pröjsa mitt surfande.
Det var ingen liten resa. :D
:lol: :lol: :lol: jaaaa, Comborts driftstörningar hade jag nytta av.... Man blev ju kompenserad för varje störning som vara mer än en viss tid med avdrag på räkningen.. så under 1½ år hade jag gratis internet*hahaha* :lol: :lol:
Men när fiber kom till mig 2006 så flydde jag combort o körde bredbandsbolaget 100/100 och idag 15år senare har jag Bahnhof med 100/100 lina fortfarande.. jag har sneglat på 250/250 för typish 40kr mer i månaden men det är sällan jag maxar 100Mbit mer än någon ISO nedladdning.. så jag har inte graderat upp.. 1000/1000 är max jag kan ha just nu, men de bygger ut för 2,5Gbit och 10Gbit vet jag... men vad ska man med de hastigheterna till egentligen om man inte driver verksamhet.
Fördel med att bo i stan... och om jag hittar hus på landet, så har jag en känsla av att min bortskämdhet kommer o biter mig i rumpan. :lol: :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Prepperdating?

Inlägg av Protect »

Jag bor ju på vischan, grannarna runt om mig hoppade på fibertåget men jag gjorde det inte utan kör vidare med mitt mobila bredband och dom blev skitsura när jag sa "fast infrastruktur man gräver ner är såååå 1960-tal så det finns inte. :mrgreen: Vem som haft mest strul och avbrott? Inte jag Iallafall, mitt mobila tuffar på dygnet runt, året runt när grannarnas ligger nere och är fan så mycket billigare än grannarnas. Hur mycket kapacitet det finns har jag ingen aning om, jag har aldrig testat, aldrig slagit i taket iallafall.

Telenor, trådlöst, mobilt, gränslöst. :up:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Tank
Inlägg: 1665
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Prepperdating?

Inlägg av Tank »

Prepperdating gick över till internetlina? :hm: PrepperITnördar! :lol:

//Tank - har ADSL, och 3st olika 4G routrar som backup...
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Prepperdating?

Inlägg av Protect »

Tank skrev: 08 apr 2021 10:53 Prepperdating gick över till internetlina? :hm: PrepperITnördar! :lol:

//Tank - har ADSL, och 3st olika 4G routrar som backup...
Och vad drar vi för slutsats av detta? Jo vi är inte riktigt som alla andra,,,,eller tvärt om så kan det ju vara så att alla andra är inte som oss. :lol:

Sen är frågan hur galna vi är? :hm: Det vill nog ingen veta. :-g
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Protect skrev: 08 apr 2021 22:41
Tank skrev: 08 apr 2021 10:53 Prepperdating gick över till internetlina? :hm: PrepperITnördar! :lol:

//Tank - har ADSL, och 3st olika 4G routrar som backup...
Och vad drar vi för slutsats av detta? Jo vi är inte riktigt som alla andra,,,,eller tvärt om så kan det ju vara så att alla andra är inte som oss. :lol:

Sen är frågan hur galna vi är? :hm: Det vill nog ingen veta. :-g
Neeeee inte är vi galna.... det är alla andra som är det juh. :P
hmmm.... :hm: Eller så kaaanske det är ockham's razor förklaring på det hela..... att ingen tog tråden seriöst. :lol: :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Prepperdating?

Inlägg av Protect »

Seri öst vad är det? Nåt nytt grepp från forna Öst? :hm:

Orka vara seriös i denna galna värld, nej fram för mera trams och där har vi mycket att lära av djuren. :mrgreen:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Prepperdating?

Inlägg av Timmerstugan »

bastard skrev: 31 mar 2021 17:00 tycker absolut vi bör ha en dejtingtråd, söker fruntimmer med stora jaktmarker, skicka bild på kartan på markena :mrgreen:
haha!
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."