Taktisk <insert whatever>

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Birdy

Re: Taktisk <insert whatever>

Inlägg av Birdy »

Jag förstår inte varför alla dras till det taktiska, är det kanske ett fenomen som har uppstått efter det att man avskaffade allmän värnplikt?
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

falken skrev: 25 dec 2019 17:35

Jag har Rotring pennor, flera stycken faktiskt. Skitbra stiftpennor i metall men att kalla dem taktiska, nä, och då en del av dem till och med svarta ;)
Fast jag köper idén med taktisk penna för att komma runt knivlagen.
Jag har alltid kniv på mig i form av en leatherman, de eventuella problem jag kan få pga det är en risk jag är villig att leva med.
Att försöka kringgå knivlagen är knepigt då den trycker på syftet med att bära ett visst föremål.
Och att då bära ett föremål som utformats för att se "taktiskt" ut, gör nog det inte bättre.

Lag (1988:254) om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål

1 §  Knivar, andra stick- och skärvapen och andra föremål som är ägnade att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa får inte innehas på allmän plats, inom skolområde där grundskole- eller gymnasieundervisning bedrivs, eller i fordon på allmän plats.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
falken

Inlägg av falken »

Parabellum skrev: 25 dec 2019 19:56 Att försöka kringgå knivlagen är knepigt då den trycker på syftet med att bära ett visst föremål.
Och att då bära ett föremål som utformats för att se "taktiskt" ut, gör nog det inte bättre.
Då skulle förmodligen mina Rotring pennor vara ett bra alternativ, de funkar nog och är dessutom riktigt bra vanliga pennor.
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Hm. Måste en taktisk penna se taktisk ut. Jag skulle behöva en penna till min handväska. Undrar om Rotring finns i rosa.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

nix, tvärt om,

en riktig taktik är att ha något riktigt bra men som i detta sammanhanget inte ser speciellt ut, grått fast kanske rosa i detta fallet :)

taktiskt som försäljningsknep är en helt annan sak, där vill man kränga sämre saker dyrare eller oftare ..
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Ursus

Inlägg av Ursus »

falken skrev: 25 dec 2019 17:35 Jag har Rotring pennor, flera stycken faktiskt. Skitbra stiftpennor i metall men att kalla dem taktiska, nä, och då en del av dem till och med svarta ;)
Fast jag köper idén med taktisk penna för att komma runt knivlagen.
Jag har alltid kniv på mig i form av en leatherman, de eventuella problem jag kan få pga det är en risk jag är villig att leva med.
De där Rotring såg rejäla ut... Måste undersökas! :up:
Användarens profilbild
falken

Inlägg av falken »

Ursus skrev: 26 dec 2019 12:19
De där Rotring såg rejäla ut... Måste undersökas! :up:
Köpte min första tidigt 90-tal, har blått & rött bläck och 0.5 blyerts i ett aluminiumskal som inte är större än en vanlig stiftpenna.
Den modellen finns dock inte längre, tyvärr.

Som penna rekommenderas den, som självförsvarspryl funkar den säkert bättre än de flesta pennor även om den inte är odödlig.
Användarens profilbild
falken

Inlägg av falken »

Omnivore skrev: 26 dec 2019 08:05 Hm. Måste en taktisk penna se taktisk ut. Jag skulle behöva en penna till min handväska. Undrar om Rotring finns i rosa.
Finns bara i svart eller aluminium vad jag vet :-(
Användarens profilbild
deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

Boostar tråden med en gammal skönhet som finns i flera varianter.
https://tacticalbabygear.com/products/t ... by-carrier
Ergobaby är okej även om de inte är taktiska, samt bärsjalar osv.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

deadrabbit skrev: 10 apr 2021 14:50 Boostar tråden med en gammal skönhet som finns i flera varianter.
https://tacticalbabygear.com/products/t ... by-carrier
Ergobaby är okej även om de inte är taktiska, samt bärsjalar osv.
:lol: :lol: :lol: helt underbar!!!

Jag heller inte begripit det där med tacticool stuff när är något tactiskt egentligen? Är det bara den svarta färgen eller måste där vara mollefästen också?
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"