Ny (?) virussjukdom COVID-19

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
entropi

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av entropi »

Omnivore skrev: 18 mar 2021 11:00 Vårdcentralen ringde just och erbjöd vaccination imorgon. Inte fan tackar jag nej till det. Hör av mig senareoch berättar om ev biverkningar.

Nå, hur har det gått?
Vilket vaccin fick du?
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

entropi skrev: 22 mar 2021 23:03
Omnivore skrev: 18 mar 2021 11:00 Vårdcentralen ringde just och erbjöd vaccination imorgon. Inte fan tackar jag nej till det. Hör av mig senareoch berättar om ev biverkningar.

Nå, hur har det gått?
Vilket vaccin fick du?
Inget. :( Efter en dryg timme fick jag ett mail från VC som meddelat att de klantat sig och inte tittat på mitt födelseår (1952). Överblivna doser går först och främst till 75+. Jag är helt okej med det. Går inte utanför tomten annat än för att handla mat och känner mig ganska säker. VC skickar brev när det blir min tur. Om privata aktören Min Doktor som har en klinik på Maxi i närheten erbjuder vaccin kommer jag att ta det även om jag måste betala.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
reboot

Inlägg av reboot »

Brittiska varianten dominerar i regionernas snabbanalyser

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/den- ... ela-landet

Den brittiska virusvarianten har snabbt fått fäste i Sverige. 14 regioner har en utbredning på över 70 procent, visar regionernas egna snabbanalyser. I Jönköping står varianten för 92 procent av de analyserade covidfallen.
På annandag jul 2020 gick Folkhälsomyndigheten ut med att det första fallet i Sverige av den brittiska virusvarianten hade konstaterats i Sörmland.

Sedan dess har den brittiska varianten ökat snabbt och stadigt och har nu fått fäste i hela landet. Det är inte alla bekräftade coronafall som testas för mutationerna, men bland de fall som testas för mutationerna är den brittiska varianten nu dominerande över hela landet.
............

ÄVEN ANDRA VARIANTER FÅR FÄSTE

Även de sydafrikanska och brasilianska mutationsvarianterna har kommit till Sverige.

Varianterna är mest utbredda i Värmland, där står de för 16 procent, enligt sammanställningen från Folkhälsomyndigheten.

I Dalarna står dessa varianter för 11 procent och i Uppsala och Västmanland 10 procent, visar siffrorna. I många regioner är dock dessa varianter sällsynta än så länge.

Den brasilianska och sydafrikanska varianterna verkar enligt statsepidemiolog Anders Tegnell mer spridas i klusterform och inte på det effektiva sätt som den brittiska gör.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot

Inlägg av reboot »

Nu när FHM har avslöjat den ohejdade spridningen av de AZ-vaccin-resistenta mutationerna i Sverige (upp till 16%), så börjar bitarna falla på plats hur FHM med Tegnell i spetsen duperar och lurar på åldringarna i Sverige det mot mutatationerna P.1. & B.1.351. overksamma vaccinet man har beställt och som ingen vill ha.

AstraZeneca Vaccine Fails To Protect Against The South African Variant, Says Study

https://www.forbes.com/sites/williamhas ... 7854fc6526

Two doses of the AstraZeneca Covid-19 vaccine were found to have only a 10.4% efficacy against mild-to-moderate infections caused by the B.1.351 South Africa variant, according to a phase 1b-2 clinical trial published on Tuesday in the New England Journal of Medicine. This is a cause for grave concern as the South African variants share similar mutations to the other variants leaving those vaccinated with the AstraZeneca vaccine potentially exposed to multiple variants.
.............

It is important to note that there were still no cases of hospitalization for severe Covid-19 or deaths observed in the study. Yet the authors did caution that the :notme: relatively young median age of participants (30 years) likely influenced the lack of severe Covid-19 cases.

Det här är den enda undesökningen som Tegnell och hans lakejer stöder sig på när man säger att AZ-vaccin TROLIGEN skyddar mot svår sjukdom av B.1.351. (sydafrikanska) och P.1. (brasilianska) varianterna. Dom övertrumfar varann i TV att berätta hur utomordentligt "bra" och effektivt AZ är för +65-åringar, trots att inga +65 ingick i undersökningen dom hänvisar till, utan medelåldern var 30 år!
Det finns ingen annan undersökning gjord.

På de grundena ska man nu ge AZ-vaccinet, som ingen annan vill ha, till +65-åringar som är expendable pensionärer och ändå snart kommer att bli slaktade av morfinhäxorna i åldringsvården. Liksom en Win-Win situation för FHM & regeringen att bli av med AZ-vaccinet och bättra på statistiken. Ingen kommer att bry sig!

Sydafrika säljer nu ut sina 1 miljon lagrade doser AZ, oanvända och oanvändbara mot B.1.351-varianten till 5 andra icke namngivna länder i Afrika. Det partiet går ut i April, så det är bråttom......

South Africa sells AstraZeneca COVID-19 vaccines to other African countries

https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN2BD0K4

JOHANNESBURG (Reuters) - South Africa has concluded the sale of AstraZeneca COVID-19 vaccines it had acquired but did not use to other African Union (AU) member states, the health ministry said on Sunday.

The country had paused AstraZeneca vaccinations last month because of a small trial showing the shot offered minimal protection against mild to moderate illness caused by the dominant local coronavirus variant.

At the time, South Africa had received 1 million AstraZeneca doses from the Serum Institute of India and the delivery of another 500,000 was pending.

Fotnot:
Kan lägga till at AZ-vaccinet skyddar bra mot lätt och svår sjukdom av den kinesiska Wuhan-sjukan och den "engelska" mutationen, som utgör minst 70% av de konstaterat smittade i Sverige
Se tidigare inlägg ovan.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

verkar som det blossar upp i olika delar av världen, indien är ett ställe

få se hur länge det dröjer innan det blir mer normaliserat, eller om vi kommer dit överhuvudtaget

dock, kom ihåg vad som sades i början av smittan, värt att läsa igenom tråden från början
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Ingen stor oro att den dubbelmuterade indiska varianten ska nå Sverige.
https://omni.se/fhm-annu-ingen-stor-oro ... n/a/7KzqA4
Tycker mig känna igen detta... (:)
Collapse now, and avoid the rush!
Kråka

Inlägg av Kråka »

Dom där orden har man hört från FHM förr och det har alltid blivit precis tvärtom.
Tar någon FHM på allvar längre är väl frågan.
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

maskros skrev: 17 apr 2021 23:52 Ingen stor oro att den dubbelmuterade indiska varianten ska nå Sverige.
https://omni.se/fhm-annu-ingen-stor-oro ... n/a/7KzqA4
Tycker mig känna igen detta... (:)
Finns säkerligen redan här. Konstaterade fall både i Norge och Danmark
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aP ... tra-orolig
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
bokmalen

Inlägg av bokmalen »

Njae, så länge man är konsekvent med den svenska teststrategin behöver man nog inte oroa sig för att hitta den indiska varianten här.

Låt bli att leta och du skall slippa hitta, eller hur nu talesättet är.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

klart man tar folkhälsomyndigheten på allvar

lyssa på vad dom säger, sedan är sannolikheten att det är tvärt om riktigt hög :mrgreen: :smack:
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"