Redundans

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Redundans

Inlägg av Charlie** »

Jag vill alltid ha en viss redundans på mina prylar, för att inte stå där utan just "den där speciella grejen" man just behöver, just för tillfället. Det är ju perfekt att ha ett par extravantar i bilen och ett extrapar i dagsryggsäcken och ett extrapar i friluftsjackan och i de övriga ryggsäckarna och här och där osv osv. Jag bor ju trots allt i en del av landet där skillnaden mellan sommar och vinter är ganska difus för det mesta. Det är alltid kallt, blåsigt, snö och regn oavsett årstid. På XXXL och Stadium m fl. så brukar de varje höst, ha en drive med en jätebillig och jätteskön modell av fingervantar i lite tjockare fleece. De brukar gå lös på några tjugor. Självklart köper jag 4 -5 par "för att de kan vara bra att ha" Problemet är att trots alla par vantar så hittar jag de inte när jag behöver dom. Då finns de ingen stans? Är det fler än mig med samma problem? Är det så att om man har för mycket av något så börjar man bli slarvig?
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10540
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Redundans

Inlägg av bastard »

:oops: :oops: :oops: :wall:

japp

handskar är en sak, jag har ex biltemas
https://www.biltema.se/bygg/arbetsklade ... 2000040437
som slit och släng, dom är helt ok , men kalla om dom blir blöta

jag har en hel del verktyg, som lätt försvinner tills man städar ut allt, och sedan har man verktygsvagnen knökfull

det som kan störa är att om jag tycker något är, ah, skitbra, så kan jag köpa några till bara för sakens skull
sedan har maninte koll på var man har dom :wall:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: Redundans

Inlägg av Kurio »

Jag har för många väskor som tenderar att samla på sig det ena eller det andra. Sen när man väl vill ha en specifik pryl får man rota igenom allihop. Fördelen är att man blir glad över att hitta nåt helt annat som jag glömt bort
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10540
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Redundans

Inlägg av bastard »

fortsätter
japp, jag ser mer att jag har bekymmer till följd av dålig koll på vad jag har var

man borde ha ett rimligt antal saker i omlopp och resten välförvarat, men det är svårt, mycket svårt :oops:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"