Gruffigt kring Ukraina igen

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Charlie** »

Jag sätter inte emot. :shtf:
...ber en stilla bön för det Ukrainska folket. :cry:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2770
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Marie »

Charlie** skrev: 20 jan 2022 01:29 Jag sätter inte emot. :shtf:
...ber en stilla bön för det Ukrainska folket. :cry:
Samma här, jag är ateist, men i detta fallet kan de få en bön ur varje religion som finns...
jag hoppas av varje fiber av min kropp att jag har fel.... Men min magkänsla säger att tyvärr kommer jag med stor sannolikhet få rätt.... men jag hoppas jag har fel.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av reboot »

Ukraine warns Russia has 'almost completed' build-up of forces near border

https://edition.cnn.com/2022/01/18/euro ... index.html

(CNN)Ukraine has warned that Russia has "almost completed" its build-up of forces that could be used for an offensive against the country, compounding fears that Moscow could launch an invasion at any time.

According to the Ukrainian Defense Ministry's latest intelligence assessment -- shared exclusively Tuesday with CNN -- Russia has now deployed more than 127,000 troops in the region.
"The full strength of RF AF (Russian Federation's Armed Forces) land group at the Ukrainian direction -- (is) over 106,000 personnel. Together with the sea and air component, the total number of personnel is over 127,000 servicemen," the assessment said.
The assessment called the situation "difficult," and said Ukraine believes Russia is "trying to split and weaken the European Union and NATO."
...........
The new assessment also said Russia supports more than 35,000 rebels in eastern Ukraine and has about 3,000 of its own military personnel based in rebel territory. Moscow denies having any forces in eastern Ukraine.
............
The Ukrainian military also said Russia could use medium-range missile weapons to "destroy vital objects," noting "additional tactical groups of 'Iskander' operational-tactical missiles" have been transferred to the border.
As of mid-January, there are 36 Iskander launchers near Ukraine, according to the assessment.
Iskander missiles are capable of striking targets 500-700 km (approximately 310-430 miles) away and could now target areas including the capital, Kyiv, it said.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av reboot »

USA kallar hem personal från Ukraina

https://live.aftonbladet.se/supernytt/n ... .pEXbsOCWU

Under lördagen rapporterade CNN att den amerikanska ambassaden i Kiev begärt att utrikesdepartementet bemyndigar hemresa för “icke nödvändig personal och deras familjer” med anledning av det upptrappade läget i Ukraina.

Nu meddelar ABC News att ordern kommit från utrikesdepartementet. Övriga amerikanska medborgare i Ukraina uppmanas överväga att lämna landet.

https://abcnews.go.com/International/st ... d=82430098
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av reboot »

Corny har i dag återigen en genomgripande rapport om det senaste läget!

https://cornucopia.cornubot.se/2022/01/ ... .html#more
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av reboot »

Nu uppmärksammas det jag också misstänker.
Eventuellt anfall på Ukraina kan inte göras förrän efter vinter-OS i Beijing den 20:e februari....
I mars smälter snön samt den eventuella käle som har bildats och marken bär inte längre pansar förrän till sommaren.
En pressad tidtabell för Putin om han inte vill stöta sig med Xi eller köra fast sin invasionsarmé i leran.

Russian invasion could upset China: US diplomat

https://www.aljazeera.com/news/2022/1/2 ... s-liveblog

Chinese President Xi Jinping will “not be ecstatic” if Russia invades Ukraine as Beijing’s Winter Olympic Games begin early next month, US Deputy Secretary of State Wendy Sherman has said.

During a virtual conversation hosted by Yalta European Strategy, Sherman said she did not know whether Russian President Vladimir Putin had made the decision to invade, but that indications suggested an invasion could come between now and mid-February.

“We all are aware that the Beijing Olympics are beginning on February 4th, the opening ceremony, and President Putin expects to be there. I think that probably President Xi Jinping would not be ecstatic if Putin chose that moment to invade Ukraine,” Sherman said. “So that may affect his timing and his thinking.”
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1479
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av entropi »

Ush, en tanke som slog mig är att kanske Biden, Putin och Xi alla tror att de kan hålla ett krig relativt begränsat.
Alla tre skulle nog tycka ett begränsat krig var inrikespolitiskt gynnsamt just nu.
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Charlie** »

“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2770
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Marie »

mmmmmmmm....................... *suckar*
Det börjar närma sig min SHTF gissning.. i februari smäller det tyvärr.... om inget mirakel händer som får putin att tycka konsekvenserna blir för stora så han drar sig tillbaka... att dra sig tillbaka nu utan att påtryck som är för stora, det kommer få honom att se svag it i sina egna led.
Så något mirakel behöver ske för att det inte ska ske.. förhoppningsvis händer inget och han drar sig tillbaka.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Charlie** »

Ryssarnas nuvarande grupperingar
Bilagor
received_344865737298467.jpeg
received_344865737298467.jpeg (43.84 KiB) Visad 1179 gånger
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"