Ja du, bra fråga, det finns så mycket "bra att ha" läkemedel men jag kan ju drista mig till att dra till med någon form av bredare antibiotika.reboot skrev: 02 feb 2022 07:19 Hej och välkommen till Forumet! Det behövs verkligen lite sjukvårdsproffs här!
En allmän medicinsk fråga som du kan besvara eller inte, efter ditt eget gottfinnande.
Befinner mig f.n. i utlandet typ Indien, där allt utom narkotikaklassat är receptfritt på apoteken.
Är det något elementärt du skulle tänka på att köpa hem några kartor av att lägga i prepperförrådet för en regnig dag?
Typexempel jag har på min lista är några 6-kartor 400mg Albendazole
Tvekar på att köpa några kartor 10x12mg eller 10x6mg Ivermectin......men har inte gjort det än.
Givetvis bara användas ansvarsfullt i ett svårt SHTF-läge och kommer att konsultera utbildade förmågor att ordinera. Inget jag använder som lördagsgodis....![]()
Antimetika mot illamående är kanske inte fel, finns lite olika receptbelagda mot detta, kortison tabletter är kanske inte fel. Någon form av lugnande mediciner mot lättare ångesttillstånd, typ Lergigan eller Atarax kan säkert komma till användning i en SHTF-situation, är nog mer än en människa som kommer att drabbas av ångest när världen rämnar.
Men är lite svårt att ge en generell rekommendation, är nästan lättare om jag vet lite mer specifikt vad du vill kunna behandla för tillstånd.