2022, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
WoodsmansLife

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av WoodsmansLife »

Har återkommit till forumet efter en hektisk vinter. Har även fått i ordning på en frökultiveringsstation, lagrat på rejält med kaffe och är i full fart med att producera årsveden.
Mulle

Inlägg av Mulle »

Uppgraderat mina möjligheter att ordna veden. Fick en äldre svensktillverkad vedklyv (tack brorsan) som endast krävde lättare renovering och underhåll. Skaftat om klyvyxan, beställt 2 nya vedkilar (Hultafors) och tillverkat ytterligare en huggkubb..
Användarens profilbild
Skymning

Inlägg av Skymning »

Har rensat lite och har mer utrymme för att förvara dricksvatten i lägenhet om något händer.
слава україні - на хуй путін!
bokmalen

Inlägg av bokmalen »

Köpte på mig en skruvdragare med bits och borrar: LÄNK på Jula. Tyckte priset var för bra för att låta bli.

Det samt några skyddsboxar för att skarva elsladdar utomhus: LÄNK för att snabbt kunna få strömförsörjning i jordkällaren skulle behov uppstå innan jag hinner göra det på riktigt, efter att snön smält och tjälen gått ur marken.
I intend to live forever, or die trying to
svart framtid

Inlägg av svart framtid »

Fixat tänderna, haft lite strul och det var lika bra att ha det gjort medans det går :D Kan ju bli jobbigt med tandproblem i ansträngt läge..
Ursus

Inlägg av Ursus »

Har lite lätt börjat spekulera i ny älgstudsare, men velar. Inget som jag hittills kikat på känns riktigt rätt. Mycket syntetkolvar därute som jag inte litar på i sträng kyla.

Botaniserar även bland lite mindre kikarsikten till .22an. Har åter svängt i min jaktdoktrin. Öppna riktmedel är med vissa fördelar, men vid sämre ljusförhållanden blir det snabbt besvärligt.

Inga beslut har tagits än, men känns som att man bör kicka in en högre växel nu när alla ska bunkra helt plötsligt.
Användarens profilbild
somvanligt

Inlägg av somvanligt »

Ursus skrev: 31 mar 2022 12:07 Har lite lätt börjat spekulera i ny älgstudsare, men velar.

Inga beslut har tagits än, men känns som att man bör kicka in en högre växel nu när alla ska bunkra helt plötsligt.
Jag har precis installerat ny (begagnad) älgstudsare. Det tar lite tid. Hitta rätt bössa till rätt pris, känna på, beställa, söka licens, vänta, åka och hämta, köpa ammo, rengöra, åka till banan för att nolla siktet och träningsskjuta för att lära känna bössan, hem och rengöra igen, ställa in i vapenskåpet.

Och sedan kan man ticka boxen för ny kapacitet uppnådd. Puh!

Och så har jag packat upp gasolköket jag köpte och monterat de där satans motsträviga slangarna och testkört och packat ihop och lagt på lager. Och testkört gasolvärmaren.
Stör mig inte, jag är redan störd
Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.
:zombie:
Ursus

Inlägg av Ursus »

somvanligt skrev: 31 mar 2022 20:13
Ursus skrev: 31 mar 2022 12:07 Har lite lätt börjat spekulera i ny älgstudsare, men velar.

Jag har precis installerat ny (begagnad) älgstudsare. Det tar lite tid. Hitta rätt bössa till rätt pris, känna på, beställa, söka licens, vänta, åka och hämta, köpa ammo, rengöra, åka till banan för att nolla siktet och träningsskjuta för att lära känna bössan, hem och rengöra igen, ställa in i vapenskåpet.
Hur lång var handläggningstiden denna gång? Känns som att man inte är ensam om ansökan nu :?
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php? ... start=7600

värt att kolla trådarna på robsoft för det
tyvärr utspritt i lite olika trådar, borde vara en per region
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
somvanligt

Inlägg av somvanligt »

Ursus skrev: 31 mar 2022 21:39
somvanligt skrev: 31 mar 2022 20:13

Hur lång var handläggningstiden denna gång? Känns som att man inte är ensam om ansökan nu :?
Den var iofs blixtrande snabb som aldrig förr. Tre veckor för tredje vapnet på jaktlicens.
Stör mig inte, jag är redan störd
Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.
:zombie:
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"