Jag tror att mina äldre släktingar har fått kranskärlsoperationer när dom har varit närmre 80, men det är kanske olika beroende på vilket landsting man bor i?
Japp, det är nog väldigt beroende på var du bor någonstans, har en släkting som fick kranskärlsoperation när han var över 70. Kan vara en bedömning av läkaren för att se vilken hälsa som patienten har och hur mycket en operation kan förlänga livet.Baddaren skrev: 27 mar 2022 10:02 Preppernurse: Stämmer detta verkligen, får man inte någon hjälp efter en hjärtinfarkt(annat än någon tablett) om man har fyllt 70?![]()
Jag tror att mina äldre släktingar har fått kranskärlsoperationer när dom har varit närmre 80, men det är kanske olika beroende på vilket landsting man bor i?
Tack preppernurse, rent guld.preppernurse skrev: 26 mar 2022 11:25 Då ger vi oss på tecknen till blodförgiftning, eller som vi kallar det i vården Sepsis, det vill säga när infektionen sprider sig i kroppen och har tagit sig ut i blodbanan.
Kika på första sidan i trådenhej skrev: 31 mar 2022 22:52Tack preppernurse, rent guld.preppernurse skrev: 26 mar 2022 11:25 Då ger vi oss på tecknen till blodförgiftning, eller som vi kallar det i vården Sepsis, det vill säga när infektionen sprider sig i kroppen och har tagit sig ut i blodbanan.
hypotermi?
Symptom? och hur ska man behandla?
Har för mig att man inte ska värma upp kroppen för fort!?
Dricka varm vätska?
/Hej
oops, sorry.
Marie skrev: 31 mar 2022 23:24 ingen fara, jag bara tipsa om första sidan![]()
Överhettning har kanske inte tagits upp![]()
hahaha.. du menar en sådan här.