Finns i 4 pack också i lite olika kulörer.

Kryptosporidium någon?Skymning skrev: 03 apr 2022 18:04 Använder också Sawyer. De är mindre och kan spolas rena med sprutan som följer med. Räcker längre. Tror inte att risken för virus är speciellt stor här uppe i norr jämfört med länder i syd.
Om virus i relativ storlek är en Pingpongboll så är bakterier Globen och kryptosporidium är Månen. Kryptosporidium är en parasit, precis som Giardia som lätt filtreras genom de flesta vattenfilter på marknaden.
Nej. Värme förstör virus, bakterier och det mesta av allt annat som lever. Inklusive parasiter.maskros skrev: 03 apr 2022 20:17 Finns det virus som överlever kokning som också är farliga för människor?
eBayMarie skrev: 03 apr 2022 23:24 Sawyer Mini skulle jag vilja ha fyra lila, men det finns inte så rosa funkar ju oxå... Dock får man ju inte välja färgerna om jag förstått det.![]()
Skulle jag förlita mig på det till 100% eller 99.9% som annonserats...njae jag tror inte riktigt det, men det är en vääääldigt bra backup för de tillfällena man inte har tid att koka vattnet eller har fyllda vattendunkar/flaskor.
Tack för tipset, men jag handlar enbart av svenska företag i sverige. Det är enklare ifall problem uppstår.Skymning skrev: 03 apr 2022 23:33eBayMarie skrev: 03 apr 2022 23:24 Sawyer Mini skulle jag vilja ha fyra lila, men det finns inte så rosa funkar ju oxå... Dock får man ju inte välja färgerna om jag förstått det.![]()
Skulle jag förlita mig på det till 100% eller 99.9% som annonserats...njae jag tror inte riktigt det, men det är en vääääldigt bra backup för de tillfällena man inte har tid att koka vattnet eller har fyllda vattendunkar/flaskor.
https://www.ebay.com/itm/373930686864