Blir väl kanske ransonering igen som -74.
Minns det svagt. Var ett fiasko och folk hamstrade bensin i alla möjliga dunkar innan ransoneringen som bara varade några veckor
Blir väl kanske ransonering igen som -74.
Nope. Fundamenten är för liten del av kostnaden för att det skall löna sig.Parabellum skrev: 13 aug 2022 14:09 Havsbaserad vindkraft är mycket intressant, men återigen så kommer inte det bli en lönsam affär.
Och det är för att vi inte kan få delarna att hålla så länge det behövs, för att det skall bli en bra affär.
Sedan behövs någon form av standard när det kommer till infästningarna i fundamenten, så att dessa kan användas till nästa generation som kommer uppföras, då fundamenten kommer att finnas kvar under lång tid.
Undrar hur mycket förluster man får räkna med för energiöverföring ner till jordenParabellum skrev: 13 aug 2022 15:19 Minns jag inte fel gällande SBSP/ SSP så har jänkarnarnas militär redan gjort en beställning på ett sådant system.
Har faktiskt ingen aning, men man kan nog räkna med att överföringsförlusterna är mycket stora.xsive skrev: 13 aug 2022 15:51Undrar hur mycket förluster man får räkna med för energiöverföring ner till jordenParabellum skrev: 13 aug 2022 15:19 Minns jag inte fel gällande SBSP/ SSP så har jänkarnarnas militär redan gjort en beställning på ett sådant system.
Jag hoppas fan att det blir så. Folket måste vakna och inse roblemen.bastard skrev: 12 aug 2022 18:51 https://omni.se/experter-sydsverige-kan ... t/a/Ea33JG
"Experter: Sydsverige kan bli långvarigt strömlöst
Hela södra Sverige – från Gävleborgs län till Skåne – riskerar att drabbas av långvariga strömavbrott i vinter om inte ny planerbar elproduktion byggs i söder, skriver två elexperter på DN Debatt.