Gas/Fotogenkamin
Re: Gas/Fotogenkamin
kinagummislangar brukar vara halvusal så det bör man nog kolla på hur man än gör
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Hur löser ni avgaserna?
Jag har en nödvedkamin till en byggnad som normalt värms med el. Min tanke är att ersätta ett litet fönster med en mineritskiva vilken jag dragit skorstenen. Tror ni på det?
Jag har en nödvedkamin till en byggnad som normalt värms med el. Min tanke är att ersätta ett litet fönster med en mineritskiva vilken jag dragit skorstenen. Tror ni på det?
Collapse now, and avoid the rush!
Border väl fungera. Har du tillräckligt med höjd på skorstenen för att få drag? Som jag förstått ska den upp över taket av någon anledning.maskros skrev: 31 aug 2022 22:27 Hur löser ni avgaserna?
Som allt annat är det väl bra att ha satt upp allt en gång så du har alla håltagning mm. Trist att fixa med sånt utan el, i dåligt ljus och 30 minus...
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
den 12v drivna i garaget har jag ett hål i väggen med 2" avgasrörsdelar i som jag kan annvända som utblås, fördelen med att den har fläkt
den andra få man ansluta till skorstenen, ex via öppna spisen
den andra få man ansluta till skorstenen, ex via öppna spisen
Någon som testat biltemas gasoldrivna värmare?
Ja, man ska inte ha den inomhus… men om man ställer den i öppna spisen…är ju ett visst drag där…
https://www.biltema.se/fritid/friluftsl ... 2000043692
Ja, man ska inte ha den inomhus… men om man ställer den i öppna spisen…är ju ett visst drag där…
https://www.biltema.se/fritid/friluftsl ... 2000043692
har större variaant av motsvarande , ger bra med strålningsvärme, kan funka i öppen spis då avgaserna går rakt upp men värmen strålar ut
för alla som funderar, skaffa koldioxidlarm så man kan se vad som händer
för alla som funderar, skaffa koldioxidlarm så man kan se vad som händer
Har kollat på koloxid larm…
Någon som vet på rak arm något bra inte för dyrt…?
Någon som vet på rak arm något bra inte för dyrt…?
finns brandlarm med sådanna, dom är värda det , har två sådanna av känt märke
även lidls brandvarnare funkar i praktiska test
Tackar, ligger på inköpslistan nu.bastard skrev: 03 sep 2022 18:23 finns brandlarm med sådanna, dom är värda det , har två sådanna av känt märke
Och, enligt känd prepper, så måste de antingen kalibreras, eller så får man köpa ny efter några år?
//Tank

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...