Hur har er prepp kommit till användning?

Vad har ni för erfarenheter ni vill dela med er av?
Användarens profilbild
bastard

Re: Hur har er prepp kommit till användning?

Inlägg av bastard »

en del prepp har kommit till använding
ex elverk efter gudrun, att mana har saker på hyllan istället för att leta efter det när det knappt går att få tag i
winter is coming
Användarens profilbild
FCR2

Inlägg av FCR2 »

Köpte inget skithuspapper under hela pandemin. När jag var "mellan jobb" 2012 så drygades maten ut med konserver från lagret. Ketchupen var slut igår, bara gå ner och hämta en ny, etc. Finns säkert hur många exempel som helst som jag inte kommer på denna sekund.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
entropi

Inlägg av entropi »

Jag har inte haft brist på bullens pilsnerkorv när jag skulle ut, trots att hyllorna gapat tomma... Bara att hämta i källaren.
Winning teams are formed in a time of crisis
preppernurse

Inlägg av preppernurse »

Avbrott i kommunens vattenförsörjning idag, ett rör som gått av vilket resulterade i brunt vatten i kranen. Avbrottet pågick bara i 5 timmar men vattnet jag har lagrat kom väl till pass för att kunna laga mat och dricka.

Insåg dock rätt snabbt att jag inte hade planerat för handtvätt efter toalett lika bra, så nu blir det till att bunkra våtservetter till handtvätt. :smack:
Utan snus försmäktar vi i detta land
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

preppernurse skrev: 25 sep 2022 22:09 Avbrott i kommunens vattenförsörjning idag, ett rör som gått av vilket resulterade i brunt vatten i kranen. Avbrottet pågick bara i 5 timmar men vattnet jag har lagrat kom väl till pass för att kunna laga mat och dricka.

Insåg dock rätt snabbt att jag inte hade planerat för handtvätt efter toalett lika bra, så nu blir det till att bunkra våtservetter till handtvätt. :smack:
en gammal fönsterputs sprayflaska med vatten och en gnutta T-röd i.. sedan spraya på papper eller händerna o sedan torka med papper.
Billigare än våtservetter. :D
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
preppernurse

Inlägg av preppernurse »

Marie skrev: 25 sep 2022 22:58
preppernurse skrev: 25 sep 2022 22:09 Avbrott i kommunens vattenförsörjning idag, ett rör som gått av vilket resulterade i brunt vatten i kranen. Avbrottet pågick bara i 5 timmar men vattnet jag har lagrat kom väl till pass för att kunna laga mat och dricka.

en gammal fönsterputs sprayflaska med vatten och en gnutta T-röd i.. sedan spraya på papper eller händerna o sedan torka med papper.
:up:
Utan snus försmäktar vi i detta land
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Marie skrev: 25 sep 2022 22:58

Spriten måste vara minst 60% för att vara bakteriedödande. Tillsätt också en skvätt glyserin annars torkar huden ut!
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar