Vilka hjälper ni/samarbetar med?

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?

Vilka skulle ni hjälpa i en krissituation?

Ingen
1
2%
Flickvän eller pojkvän
7
14%
Inneboende familj
5
10%
Utflyttad familj (föräldrar, barn, syskon)
11
22%
Närmaste släkten (mor/farföräldrar o kusiner)
5
10%
Närmaste vänner
5
10%
Lite mer avskilda vänner
1
2%
Grannar
2
4%
De som jag gjort upp en plan med
12
24%
Alla
2
4%
 
Antal röster: 51

Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Vilka hjälper ni/samarbetar med?

Inlägg av Tank »

Bra skrivet Charlie**! :up:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
crusoe
Inlägg: 160
Blev medlem: 06 maj 2019 10:13

Re: Vilka hjälper ni/samarbetar med?

Inlägg av crusoe »

Jeg har et BOL som også er en bondegård. Den ligger mer sentralt til enn der jeg bor, i avstand fra bysenteret, men det er en gård og den ligger på en øy. Eieren av gården er en barndomsvenn og det samme er en av de andre som bor på gården. Eieren har vært interessert i min prepping og sagt at han håper jeg kommer til han om noe skjer.

Sitat» Hvor drar folk når de er sultende? Til bonden. Håper du kan hjelpe til å holde de unna»

Han driver med hester og sist jeg var hos ham, så viste han meg hva han har prepped med de siste årene. Han har kjøpt inn alt som skal til for å drive en gård bare med hester :o Snakk om å ta prepping til et høyt nivå.

Ditt drar vi og de samarbeider vi med. Hvem som får være med er vel det kjente prepper dilemmaet, hvem skal velges ut for å være med? Størrelsen på gruppen tror jeg ut fra arbeidsmengde (inkl vakthold ++) kommer til å kreve minst 40-50 pers. Tror vi til sammen er 15-20 pers i nær familie. Minimum 25 stk, flere felles bekjente som kan trenges. Det vil bli vanskelig å velge, men tror det vil gå greit.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Vilka hjälper ni/samarbetar med?

Inlägg av Charlie** »

Jag läser om allt elände som smutsryssarna ställer till med i Ukraina. Jag förfasas över deportationerna av ukrainare från de ockupaerade områdena. Mest av allt förfasas jag över bortforslingen av de ukrainska barnen. Detta kommer att ske även när Sverige dras in i kriget mot Ryssland (må de jävlarna aldrig sätta sin fot på svensk mark) Jag ser mig framför mig hur flyktinskaror, där de vuxna även tagit med sig andras barn för att dessa inte skall kidnappas och säljas till barnlösa ryssar.

1. Hur många av er skulle hjälpa era landsmän och landsmaninnor på flykt med stora barnaskaror, trots att det är människor som är helt okända för er?

2. Skulle ni ta hand om främmande barn som inte är era egna, och sörja för dessa med era prepps?
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3218
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Vilka hjälper ni/samarbetar med?

Inlägg av Parabellum »

1: JA
I den mån jag kan, då jag är i stridbar ålder och skick.

2: JA
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Vilka hjälper ni/samarbetar med?

Inlägg av Kardinal »

Ja x2, utan tvekan.
Slava Ukraini!
Ursus

Re: Vilka hjälper ni/samarbetar med?

Inlägg av Ursus »

Jajamän respektive Jajamän! :rambo:
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."