Ursus Naturskola: The Return of the Björn

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
maskros

Re: Ursus Naturskola: The Return of the Björn

Inlägg av maskros »

Kul och smart!
Det där med mylar och ljus... Nån försäljare skrev att deras mylarskynken var rätt eldfängda och skulle hållas borta från eld. Tror deras var gjorda av PE (polyeten), är det något som du eller någon annan har kunskap om?
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Ursus

Inlägg av Ursus »

maskros skrev: 23 nov 2022 20:13 Kul och smart!
Det där med mylar och ljus... Nån försäljare skrev att deras mylarskynken var rätt eldfängda och skulle hållas borta från eld. Tror deras var gjorda av PE (polyeten), är det något som du eller någon annan har kunskap om?
Kan inte säga att just alla mylarfiltar är eldfängda, men visst finns det de som flammar upp om de hålls mot en låga. Men effekten kommer inte att vara som bensin, utan snarare något åt detta håll:

https://www.youtube.com/watch?v=-nWIb-drOuA

Kan aldrig minnas att det har varit några problem när jag har lekt runt, men då håller jag inte heller en låga intill sagda mylar :lol: Gnistor och annat smått från en eld intill lär vara ofarligt. Sunt förnuft är kung!
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Gravljusen är ganska användbara med tanke på deras ringa pris. Själv har jag ett tänt på dasset vid min BOL och jaktkoja, så jag slipper slösa med ficklampsbatteri/lysfotogen. En del har dessa i tältets absid, för lite värme och ljus, samt att det driver ut kondensfukten.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Ursus

Inlägg av Ursus »

Charlie** skrev: 24 nov 2022 21:16 Gravljusen är ganska användbara med tanke på deras ringa pris. Själv har jag ett tänt på dasset vid min BOL och jaktkoja, så jag slipper slösa med ficklampsbatteri/lysfotogen. En del har dessa i tältets absid, för lite värme och ljus, samt att det driver ut kondensfukten.
:up: :up:

Tycker även att de är fina lyktor för ljusets skull, typ att läsa vid, men skulle vilja ha i glas istället för klarhetens skull. Men då ökar priset också proportionellt.
Skriv svar