Marknaden för BOL

Dit du tar dig när det hänt, oavsett var det är.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Marknaden för BOL

Inlägg av maskros »

Jag tittar då och då in på Hemnet för att se hur marknaden ser ut där jag hålls. Utan annat än otillräckliga stickprov är min känsla ändå att priserna på stugor med rejäla tomter (5.000-10.000 m2) kommit ned i pris. Inte så att det är direkt billigt men det jag tycker mig se är att uppgången knäckts. Jag spår att 2023/2024 kan bli ett par bra år för den som har pengar i näven och letar efter en stuga.

Jag har inte följt marknaden för skogs- eller lantbruksfastigheter så där har jag ingen känsla alls. Däremot tänker jag att en del fastigheter har gått klart över vad som går att räkna hem om man ser avkastning från skog och jord.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Marknaden för BOL

Inlägg av bastard »

vart väl väldigt drag efter sommarstugor under covidbegränsningarna, kan då bli dubbelt när när folk vill sälja dom
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Obstinat
Inlägg: 465
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Marknaden för BOL

Inlägg av Obstinat »

Gissar att efter vinterns elpriser o räntehöjningar så kommer nog utbudet öka på ”onödiga” saker som tex fritidshus. Har märkt att budgivningar har dragit ut på tiden även här på vischan. Måhända är objekt med offgrid standard prishöjande/attraktivare :mrgreen:
Skriv svar

Återgå till "Tillflykten (BOL)"