symaskiner

Kråkfot
Inlägg: 294
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: symaskiner

Inlägg av Kråkfot »

Har en husqvarna 21. Helt ok hemmamaskin dock suktar jag efter en pfaff 332 (el 230).

Har en skomakarmaskin (tramp och handvev) i förrådet men den behöver kärlek, kärlek, kärlek innan det blir mer seriöst.

Jag hade en gång en husqvarna cb 20. Ångrar så att jag gjorde mig av med den.....
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: symaskiner

Inlägg av EN brun böna »

bastard skrev: 08 sep 2019 09:03ingen av dom?
Singer tillverkar en liten handhållen symaskin. Den drivs med batterier. Det står om den att den är till för mindre reparationer men att den även klarar mindre sy-projekt.
Den finns att köpa för under 200 spänn på sidan Åshild.se under fliken symaskiner
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: symaskiner

Inlägg av FCR2 »

Har en grön metallic Husqvarna som jag inte minns namnet på. Hade samma modell i skolan på tidigt 80-tal. Troligen 60- eller 70-tals maskin.
Har även en trampmaskin med enbart raksöm. Är väl igentligen mer van med att sy för hand.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: symaskiner

Inlägg av rödluvan »

Jag har några skitgamla symaskiner från 1920-30 talet med påhängsmotor, får jobbet gjort om man lär sig hur man kommer runt problemet att de bara klarar raksöm, jag har även en litet mer avancerad från början på 60 talet som klarar mer med kammhjul.

Dessa maskiner kostar heller nästan ingenting att köpa om man inte får dem gratis av någon som städar ur hos någon gammal tant, och de innehåller nästan inget som kan gå sönder även om man syr tunt läder eller armé tyg med dem.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Sömnad"