Träna!

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Träna!

Inlägg av Charlie** »

Under semestern och veckorna efteråt har jag tyvärr misslyckats rejält. Det känns jobbigt att dra åt svångremmen in till de nya hålen och det känns jobbigt att kliva in och ut i bilen. Det känns jobbigt att se mitt tidigare så fina resultat från i början av juni nästan raderats. Vågen ljuger tyvärr inte! :( :wall:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Träna!

Inlägg av vantohal »

Charlie** skrev: 14 aug 2020 22:00 Under semestern och veckorna efteråt har jag tyvärr misslyckats rejält. Det känns jobbigt att dra åt svångremmen in till de nya hålen och det känns jobbigt att kliva in och ut i bilen. Det känns jobbigt att se mitt tidigare så fina resultat från i början av juni nästan raderats. Vågen ljuger tyvärr inte! :( :wall:
Upp på hästen igen bara!
Jag skadade ryggen och var sängliggandes i två veckor själv.
pelleprepper
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 jun 2019 09:12

Re: Träna!

Inlägg av pelleprepper »

Nästa vecka öppnar badhuset igen, ser fram emot att få ordning på kroppen efter sommarens synder.
Tank
Inlägg: 1665
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Träna!

Inlägg av Tank »

Har faktiskt tränat på företagsgymmet i närmare ett år nu till och från. Bestämde mig för ca 3 månader sedan att börja köra bänkpress igen efter typ 3 års uppehåll. Tänkte att det kändes trots allt rätt och så jag satte målet 100kg 1RM bänkpress.

Sagt och gjort. Igår testade jag och klarade! :)

Så nu väntar andra utmaningar i vår tänker jag :hm:

Hur har det gått för er med träningen?

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Träna!

Inlägg av deadrabbit »

Cykel medelst två ben o ett pannben. Nu lågsäsong men den går o ta till jobb och maxi om så behövs. Just nu ej optimalt men även till BOL går. Bytt däck och slang till mer terrängtyp blir bra intressanta intervaller nästa år.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Träna!

Inlägg av vantohal »

Jo, trampar på. Tränar en yngre kille nu, det är riktigt roligt faktiskt. Jag blir lite utmanad själv att hålla mig i bättre form själv. Man vill ju inte bli omåkt för fort. Har tyvärr varit skadad stora delar av vintern såhär långt. Men jag har tränat runt det så gott jag kunnat.
Kråkfot
Inlägg: 294
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: Träna!

Inlägg av Kråkfot »

Kanske OT men jag kikade på det här klippet

https://m.youtube.com/watch?v=xc4OtzAnVMI

Om man står i startgroparna så tror jag det inte är så dumt.
Ska "host host" själv komma igång med styrka då all for av träning legat nere sen pandemin(ja det känns).

En bra komma igång, sen kan jag utveckla mer efter behov.
Tank
Inlägg: 1665
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Träna!

Inlägg av Tank »

Jag har börjar träna lite mera seriöst för att ta en topptur till Keb med min bror och sonen nu till sommaren.
Det handla om ca 2 mil per dag, tre dagar i rad med dag två (?) som topptur med lite mera stigning ca 9km upp och sen ner samma väg.

Här nere i Skåne finns det ju inte direkt samma typ av stigning under en längre sträcka (ca 1800 höjdmeter eller så) så jag har hittat en backe på ca 500m bra lutning, men ca 100 meter bättre lutning lite längre bort.

Har provat att gått en slinga som gör att jag kommer runt tillbaka till sagda backes start.
Igår blev det totalt 3 varv på den slingan och totalt då ca 1800m med lite mera uppförslut.
Totalt gick jag 15km med 12kg ryggsäck för att få lite belastning. Upp på Keb räcker det med kanske 6-8kg tänker jag :hm:
Totalt var jag ute ca 2timmar och 50 minuter utan paus, vilket känns ok.

Jag tänkte öka belastning och sträckan över tid så att jag hamnar på kanske 6 varv och 24km innan det är dags.

Sen fortsätter man ju så klart med den vanliga träningen med 100kg bänkpress som mål för årsbästa till midsommar och lite sånt :lol:
Än sprattlar gubben :sneaky:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Jonah
Inlägg: 6
Blev medlem: 17 mar 2024 18:15

Re: Träna!

Inlägg av Jonah »

Upp på Keb behöver du bara ta med dig lite vatten och mat samt ev möjlighet att laga mat. Jag hade den enklaste av ryggsäckar (en sådan som blir mindre än en knytnäve när man knölar ihop den), en vattenflaska som fylldes på i vattendragen på vägen upp och ned samt enklare mat som inte behövde tillagas. Gissar att den vägde runt 1 kg.

Bra träning är om du har tillgång till sådan där trappmaskin som är som riktiga trappsteg som "rullar", det är groteskt jobbigt uppför och har du otur (som jag) så känner du även av höjden.

Lycka till och ha så kul!
Tank
Inlägg: 1665
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Träna!

Inlägg av Tank »

Jonah skrev: 20 mar 2024 09:34 Upp på Keb behöver du bara ta med dig lite vatten och mat samt ev möjlighet att laga mat. Jag hade den enklaste av ryggsäckar (en sådan som blir mindre än en knytnäve när man knölar ihop den), en vattenflaska som fylldes på i vattendragen på vägen upp och ned samt enklare mat som inte behövde tillagas. Gissar att den vägde runt 1 kg.

Bra träning är om du har tillgång till sådan där trappmaskin som är som riktiga trappsteg som "rullar", det är groteskt jobbigt uppför och har du otur (som jag) så känner du även av höjden.

Lycka till och ha så kul!
Tack för feedback! :D :up: Kul att du klarade, trots höjdbiten.
Får se hur jag kan stegra det hela :hm: Har en del trappor på jobbet som skulle kunna funka :lol:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Skriv svar

Återgå till "Bästa versionen av dig"