ölflaskor

Hur man lagrar föda
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10527
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

ölflaskor

Inlägg av bastard »

hur mycket ska man ha av det för bra att ha, några backar verkar minimum om man ska brygga själv

funderar på att lägga undan till minst 5 backar eller så
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: ölflaskor

Inlägg av maskros »

Länge sen jag bryggde själv men minns det som att det blev många flaskor. Typ 20 l öl i en sats = 60 flaskor. Sen behöver du kapsyler och kapsylpåsättare och en bra flaskborste, och skölj ur flaskan så fort du tömt den, mycket lättare att diska den sen.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: ölflaskor

Inlägg av Daltorpet »

Jag brukar förvisso inte brygga öl men en hel del vin. Då har jag Ikeas 1l konserveringsflaskor. Jag brukar sätta 100l om året så en del flaskor blir det. Men har man druckit några under året behövs det inte lika många till nästa.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 926
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: ölflaskor

Inlägg av deadrabbit »

Kan det vara en idé om man har kvar de med snäppkork att lägga undan för öl, saft eller annat
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10527
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: ölflaskor

Inlägg av bastard »

japp, utan tvekan
och extra packningar
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
pelleprepper
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 jun 2019 09:12

Re: ölflaskor

Inlägg av pelleprepper »

Daltorpet skrev: 24 jul 2019 22:18 Jag brukar förvisso inte brygga öl men en hel del vin. Då har jag Ikeas 1l konserveringsflaskor. Jag brukar sätta 100l om året så en del flaskor blir det. Men har man druckit några under året behövs det inte lika många till nästa.
Vin i färdigt kit eller recept på frihand?
bokmalen
Inlägg: 763
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: ölflaskor

Inlägg av bokmalen »

Jag har ett par burkar coopers stående...
https://hagmanstobaksundsvall.se/hembry ... /olsatser/

Jag gör en 3-4 satser per år så det roteras. Men annars har jag både öljäst och vinjäst bunkrat. Men röknar dock att det blir något mer på "lång sikt". Räknar inte med att ha överskott på vatten i början att jag vill använda 25-litersdunkar till öl under de veckor det tar att brygga.

Och ja. jag använder också ikeas "korken", sjukt bra.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: ölflaskor

Inlägg av Daltorpet »

pelleprepper skrev: 16 sep 2019 20:27
Daltorpet skrev: 24 jul 2019 22:18 Jag brukar förvisso inte brygga öl men en hel del vin. Då har jag Ikeas 1l konserveringsflaskor. Jag brukar sätta 100l om året så en del flaskor blir det. Men har man druckit några under året behövs det inte lika många till nästa.
Vin i färdigt kit eller recept på frihand?
Det är vin på frihand, absolut inget märkvärdigt bara frukt, socker och jäst beroende på alkoholstyrkan.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Camo
Inlägg: 131
Blev medlem: 20 maj 2019 22:04

Re: ölflaskor

Inlägg av Camo »

Daltorpet skrev: 17 sep 2019 03:52
pelleprepper skrev: 16 sep 2019 20:27
Daltorpet skrev: 24 jul 2019 22:18 Jag brukar förvisso inte brygga öl men en hel del vin. Då har jag Ikeas 1l konserveringsflaskor. Jag brukar sätta 100l om året så en del flaskor blir det. Men har man druckit några under året behövs det inte lika många till nästa.
Vin i färdigt kit eller recept på frihand?
Det är vin på frihand, absolut inget märkvärdigt bara frukt, socker och jäst beroende på alkoholstyrkan.
Skulle du inte kunna göra en tråd om hur du gör vin?Det skulle vara intressant att se,jag tror det skulle vara en bra sak att kunna i framtiden.
Skriv svar

Återgå till "Lagring"