billiga filtar?

Vi har mer än bara mat på lager, vad, varför, hur mycket och hur länge håller sig prylarna?
Kråkfot
Inlägg: 294
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: billiga filtar?

Inlägg av Kråkfot »

DDT i ullprodukter går inte att tvätta bort. Det är därför de håller så bra i förråd(mob grejjer tänker jag då).


Sen gällande cancer: läste en studie där man sett över tid och tidsspannet var väl ca 40-50 år. Man kollade förekomsten av bröstcancer och såg hur mkt av boendemiljön som ddt sprayades. Mer spray=mer exponering för barnen vilket uttryckte sig i fler fall av bröstcancer hos dessa kvinnor i 50 år ålder.

Här får ju var och en känna efter sj. Ligger man i tidsspannet 40-50 och risken för ökad cancer sker vid 80-100års strecket kanske man känner att det inte spelar så mycket roll. Kontra om man har små barn som leker med förälderns gamla ullgrejjor som köpts på ÖoB....

Vad jag vill komma till är att det får vara upp till var och en. JAG har sållat ut, men det är som sagt jag utifrån ovan resonemang.

Ursäkta nörderiet
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: billiga filtar?

Inlägg av maskros »

Bra info, tack!
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 922
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: billiga filtar?

Inlägg av deadrabbit »

De behandlade / giftiga filtarna med malmedel går ej att tvätta ur. Haft ett sådant fall i år där någon lämnat ifrån sig via ÅVC med kännedom om att de skall tas om hand som farligt avfall. Vissa hanterar det som brännbart ej textilåtervinning utöver egen prepp andra som bekämpningsmedel fast.
3-3-3 Radio Plan
Kråkfot
Inlägg: 294
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: billiga filtar?

Inlägg av Kråkfot »

Jo, har också hört det.
Skriv svar

Återgå till "Förrådsställd utrustning"