2023 din förhöjda beredskap
-
Re: 2023 din förhöjda beredskap
Inventerat mitt förråd i BOL. Lite fick tyvärr slängas, vågar inte äta billiga köttkonserver 4 år efter bf. Fyllde på med 100 liter fordonsbränsle och lite småkraffs.
några 20 liters dunkar, passar för diesel
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
8 av biltemas större och 6 mindre trälagerhyllor https://www.biltema.se/hem/forvaring/fo ... 2000044932 på plats i förrådet. Börjat organisera lite bättre än att bara ha högar med flyttkartonger. Ett antal passande kartonger så jag får in två på vart hyllplan i de större hyllorna. Lite allmänt TAS.
Collapse now, and avoid the rush!
satt mer äppelträn, ska ordna lite till nästa år
kiss, keep it simple stupid
-
Bara rabblar. Kakelugn, ympat fruktträd, parat kaniner (med andra kaniner alltså!), 30 nya kycklingar. Beställt 40 kg nötkött. Känner mig ganska positiv i år trots alla motgångar.
- deadrabbit
Flera kilo pasta, bönor, tomatsås, burksoppa mm inhandlat under v11-15.
3-3-3 Radio Plan
Räddat en gammal BOL-björk från tickdöden och förvandlat till ved. Relativt lite av träet hade hunnit påverkas, men några år till och det hade varit obrukbart.
Utökat vattenlagret något med ett par dunkar, men grämer mig inför ännu mer vattenrotation. Själadödande.
Samt utnyttjat viss rea för att fylla på matlager. Pasta etc.
Utökat vattenlagret något med ett par dunkar, men grämer mig inför ännu mer vattenrotation. Själadödande.
Samt utnyttjat viss rea för att fylla på matlager. Pasta etc.
Gjorde en helservice med rundsmörjning och genomgång bromsar med byte bromsvätska på den fossilfria BOV:en
Jo den har faktiskt tvåkrets bromssystem och skivbromsar runt om. Två bromspedaler för bak/fram.
Går inte så fort men inte beroende av soppa eller laddning.
Jo den har faktiskt tvåkrets bromssystem och skivbromsar runt om. Två bromspedaler för bak/fram.
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
COOLT!! Å inte ett DUGG avis.xsive skrev: 16 apr 2023 12:27 Gjorde en helservice med rundsmörjning och genomgång bromsar med byte bromsvätska på den fossilfria BOV:en

Collapse now, and avoid the rush!
Fin hästxsive skrev: 16 apr 2023 12:27 Gjorde en helservice med rundsmörjning och genomgång bromsar med byte bromsvätska på den fossilfria BOV:en
643bcbaac2ed2949857393.jpg

Skojsig kärra oxå.