Kan nämna att svordomarna var kraftfulla och många, svetten lackade, två sandstegar räckte inte och hade nån kommit och budat på den när jag var som mest förbannad hade den gått iväg billigt.
Med en sån gäller det att ha snö som packats till is eller plogat ned till marken för att det ska funka bra. Pga möjliga problem med stortraktorns motor ville jag inte ta ut den för att dra loss den lille utan svor och förbannade istället. Nåja, till slut fick jag loss den och kunde ploga uppfartsvägen.
Samtidigt måste jag säga att så länge den inte sjunker är jag positivt överraskad över vad den klarar och orkar. Att dra ett lass som är tungt på riktigt (en hel stor tall- eller björkstam upplagd på kärra) uppför en hyfsat brant backe går över förväntan men som sagt, så fort det blir mjukt sätter den sig fast ordentligt och så är markfrigången dålig.
Funderar du på minitraktor så ta en med 4WD, jag skulle som ägare av en gammal 2WD jordbrukstraktor med aggressiva piggkedjor säga att det är viktigare med 4WD på en minitraktor än på en normal traktor. Ändå är förstås 4WD fantastiskt även på stora traktorer, speciellt om man ska köra med lastare. Det är dock lite mot mina principer om förenkling och hållbarhet att ha 4WD, ibland får jag sota för det.