Basövningar

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Basövningar

Inlägg av deadrabbit »

Jag brukar köra basövningar när jag besöker gymmet. Min kropp är oftast allround.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 264
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Basövningar

Inlägg av somvanligt »

Dancecommander skrev: 22 maj 2019 15:52 Det är högst oklart med citaten när flera loggas, haha. Hursomhelst: basövningar är bra, isolationsövningar är bra.
Kör hårt!
:up: :)
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Kråkfot
Inlägg: 294
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: Basövningar

Inlägg av Kråkfot »

Samma här. När gymmet besöks är det basövningar på schemat. Styrke labbets hemsida är matnyttig, läs gärna där.


Edit: stavning.
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Basövningar

Inlägg av vantohal »

Basövningarna är bäst på att bygga totalstyrka. Bodybuilders isolerar gärna övningar, men de arbetar ju för maximal hypertrofi och har andra mål än tex en strongman eller en prepper för den delen. Sen kan ju vem som helst ha som mål att se bättre ut och det är absolut inget fel med det. Jag blandar in isoleringsövningar för armar, vader och annat som ser bra ut på stranden.
Jag tror inte man brukar räkna in militärpress eller dips i basövningarna. Jag kan ha fel. Min tränare som jag tränade Muay Thai med i många år brukade säga pullover, så det kanske är lite runt och beroende på vad man håller på med. Jag skulle kasta in stångrodd också om jag fick plocka, men, men.
Man bör köra basövningar, för testosterontillslaget de ger om inte annat, de hjälper dig med helhetsstyrka och gör resten av din träning mycket mer givande. Någonting de där övningarna har gemensamt många gånger är att de gör ont eller iallafall är jobbiga, och människor brukar undvika dem därför, speciellt knäböj verkar många ha svårt med, och jag har svårt att få till marklyft personligen. Men knäböj är "The king of exercises" av en anledning. Basövningarna förebygger också skador.

Våra kroppar är olika och svarar olika på olika typer av belastning, dieter osv. Fråga folk på gymmet. De ser bara sura ut för att de är fokuserade. Jag har aldrig under 25 år som aktiv träffat på någon som inte gladeligen hjälpt folk på gymmet, never ever.

Träna tungt. Hade teorin att man kan lyfta lätta vikter många gånger varit sann så hade alla bankanställda haft armar som Karl-Alfred ;)
Skriv svar

Återgå till "Bästa versionen av dig"